بازگشت پیکر شهید شجاع به آغوش وطن پس از ۳۶ سال
تاریخ انتشار : شهریور ۲۰, ۱۳۹۷ ۷:۴۰ ب.ظ
 
پیکر مطهر شهید والامقام پیشوایی رحیم رجبی نارکی مشهور به شجاع پس از ۳۶ سال به وطن باز گشت.
 بازگشت پیکر شهید شجاع به آغوش وطن پس از ۳۶ سال

به گزارش ندای وارنا؛ این شهید والا مقام در یک خانواده شهید پرور در پیشوا به دنیا آمد و پس از عمویش که در قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ به شهادت رسید دومین شهید خانواده رجبی نام گرفت و یکسال بعد نیز برادرش نصرالله رجبی در دفاع مقدس به شهادت رسید.

وی متولد ۲۰ شهریور سال ۱۳۴۰ است که دقیقا خبر پیدا شدن پیکر مطهرش ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ یعنی امروز به اطلاع خانواده اش رسید.
فرمانده شهید شجاع در سال ۶۱ در سن ۲۱ سالگی در عملیات رمضان به شهادت می‌رسد.
به گفته حاج رضا رجبی برادر جانبازش؛ شهید رجبی معروف به شجاع با توجه به سن کمی که داشت پیش از انقلاب نیز در پیشوا فعالیت ضد رژیم داشت و تحت پیگرد ساواک بود.
پس از انقلاب و با آغاز جنگ تحمیلی او و چند تن از دوستان از موسسان سپاه ناحیه پیشواهم شدند و طبق گفته برادرش، همیشه در نهاد‌های انقلابی حضور فعال داشت و حتی در زمان مجروحیت در تهران و پیشوا نیز به نیازمندان کمک می‌کرد و مدتی هم از محافظان نزدیک امام خمینی ره بود.
طبق مستندات موجود از فیلم‌ها و عکس‌ها این شهید والا مقام، از همرزمان شهید چمران و شهید حاج احمد متوسلیان در جنوب، بویژه غرب کشور بود که در ماموریت‌های لبنان نیز شرکت کرده بود.
شهید رجبی معروف به شجاع که ۳۶ سال مفقودالاثر بود، با توجه به ازمایش‌های دی ان‌ای امروز مشخص شد که به شهادت رسیده است و پیکر مطهرش همراه با مشخصات و پلاک از حومه بصره عراق پیدا شده است.



پدر و مادر بزرگوار این شهید که سال‌ها فکر می‌کردند اسیر شده است و در انتظار برگشت این شهید بودند که به ترتیب در سال‌های ۹۳ و ۸۴ به دیار باقی شتافتند.
طبق گفته فرمانده سپاه ناحیه پیشوا، مراسم وداع، تشییع و تدفین این شهید والا مقام در آینده نزدیک اعلام می‌شود.
امروز ظهر جمعی از مسئولان به اتفاق فرمانده سپاه سرهنگ سلطانی، فرمانده انتظامی شهرستان سرهنگ علیزاده و طباطبایی رئیس بنیاد شهید شهرستان به منزل پدری این شهید گرانقدر رفتند و  پیدا شدن پیکر مطهرش را به خانواده اطلاع دادند.
منبع: خبرگزاری صداوسیما
انتهای پیام/
کد مطلب: 3682
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری