بازگشت کرونا بر مدار افزایشی در بیمارستان شهدای پاکدشت/ روایت تکان دهنده بیماران از چگونگی ابتلا به کووید ۱۹
تاریخ انتشار : تیر ۱۶, ۱۳۹۹ ۶:۳۳ ب.ظ
 
توجه نکردن به مسائل بهداشتی و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی موجب افزایش تعداد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ شده است.
 بازگشت کرونا بر مدار افزایشی در بیمارستان شهدای پاکدشت/ روایت تکان دهنده بیماران از چگونگی ابتلا به کووید ۱۹

به گزارش ندای وارنا؛ اسدی متخصص عفونی بیمارستان شهدای پاکدشت گفت: تعداد بیماران کرونایی در این بیمارستان افزایش یافته به صورتی که تمام بخش‌های بیمارستان و آی‌سی‌یو ظرفیتشان تکمیل شده است.

وی تصریح کرد: در ماه‌های اخیر شمار مبتلایان به کرونا که در بیمارستان شهدای پاکدشت بستری شده به ۴۵۰ نفر رسیده که ۹۱ نفر از آن‌ها فوت کرده اند.

اسدی متخصص عفونی افزود: شدت بیماری کرونا افزایش یافته و این بیماری کاملا ناشناخته‌ است؛ پیر و جوان نمی‌شناسد و در صورت رعایت نکردن نکات بهداشتی تمام افراد را درگیر می‌کند.

او درباره افزایش انتشار ویروس کرونا مطرح کرد: حتی جوان‌هایی در بیمارستان بستری هستند که با کپسول اکسیژن و مصرف دارو، میزان اکسیژن خون آن‌ها به ۸۸ درصد رسیده است و ظرفیت تمام تخت‌های بیمارستان تکمیل شده است؛ بنابراین تفکری با عنوان کودکان و جوان‌ها به کرونا مبتلا نمی‌شوند، کاملا نادرست است.

بیماران بستری در این بیمارستان بیشتر با علائمی مانند سردرد، سرگیجه، سرفه، تنگی نفس، دل پیچه و احساس بدن درد مراجعه کرده و نتیجه ابتلای آن‌ها به بیماری کرونا مثبت اعلام شده است.

بی توجهی به توصیه های بهداشتی فاجعه آفرید

یکی از بیماران بستری در بیمارستان درباره چگونگی ابتلا به کووید ۱۹گفت: یکی از مشتریان از خانواده کرونا گرفته بود اما اطلاعی از ابتلا نداشت. به ما مراجعه کرد و  چند ساعتی پیش هم بودیم و با هم صحبت کردیم.من بعد از چند روز سردرد و سرگیجه و حالت تهوع را احساس کردم؛نصفه شب وقتی بیدار شدم، مثل اینکه اصلا ریه ای نداشتم و متوجه شدم که به کرونا مبتلا شده ام.

بیمار دیگری می گوید: هشت روز بدن درد و تب داشتم و علائم سرفه هم بعد از آن به وجود آمد که پس از مراجعه به بیمارستان  گفتند مبتلا به کرونا شده ام.

آقای میانسال دیگری که در بیمارستان بستری بود، گفت:برای کاری به تهران رفتم زمانیکه به منزل برگشتم تب و لرز و سردرد شدید و دل پیچه داشتم؛ دستانم درد می کرد و کل بدنم درگیر شده بود؛ شب سرم گیج رفت و افتادم و در بیمارستان متوجه ابتلا به کرونا شدم.

کد مطلب: 9469
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری