معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین:
باغ‌تالارهای ورامین که مجلس عروسی برپا می‌کنند پلمب می‌شوند
تاریخ انتشار : تیر ۲۸, ۱۳۹۹ ۶:۳۵ ب.ظ
 
معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین گفت: با وجود تأکید ستاد ملی مقابله کرونا و استانداری تهران، برگزاری مراسم عروسی در تالارها ممنوع است ولی برخی از باغ‌تالارها به صورت غیرقانونی نسبت به برپایی مجالس اقدام می‌کنند که این اماکن شناسایی و پلمب می‌شوند.
 باغ‌تالارهای ورامین که مجلس عروسی برپا می‌کنند پلمب می‌شوند

به گزارش ندای وارنا؛ سیداصغر تقوی روز شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا ورامین که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: امروز شیوع مجدد ویروس کرونا، به یکی از مهمترین دغدغه‌های مسئولان، مردم و کادر درمانی کشور تبدیل شده و بی‌تفاوتی نسبت به آن می‌توان تمام تلاش‌های پنج ماه گذشته تمامی افراد را بی‌اثر کند.
وی افزود: بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی از سوی هیچ فرد و دستگاهی پذیرفتنی نیست و با هر گونه کم‌کاری برخورد جدی می‌شود.
وی تأکید کرد: بر اساس دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک در مراکز عمومی و دولتی از سوی مراجعین و کارکنان اجباری است و به افرادی که از ماسک استفاده نکنند، خدمات ارائه نمی‌شود.
تقوی گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی درون‌شهری و برون‌شهری از جمله تاکسی و اتوبوس باید به صورت روزانه ضدعفونی شده و از پذیرش مسافران بدون ماسک خودداری شود.
وی اظهار کرد: آن دسته از ناوگان حمل و نقل عمومی که از دستگاه‌های پرداخت الکترونیک استفاده می‌کنند، به هیچ عنوان پول نقد از مسافران دریافت نکنند.
معاون فرماندار ورامین با تأکید بر تعطیلی مراسم عزاداری و عروسی در تالارهای پذیرایی گفت: متأسفانه با وجود نظارت و برخورد با متخلفین، تعداد از باغ‌تالارها در مناطق حاشیه‌ای نسبت به برپایی مراسم اقدام می‌کنند که لازم است با همکاری شهرستان‌های مجاور، این تالارهای شناسایی شوند و در صورت برپایی مراسم، این اماکن پلمب شود.
وی گفت: گزارش‌هایی مبنی بر رهاسازی زباله‌های عفونی در حاشیه و گذرگاه‌های شهرستان دریافت شده که لازم است عاملین این اقدام شناسایی و با متخلفین برخورد شود.
وی افزود:تمامی واحدهای نانوایی شهرستان ملزم به  استفاده از کارت‌خوان بوده و از دریافت پول نقد خودداری شود.
تقوی گفت: به منظور دسترسی تمامی  افراد جامعه به ماسک و مواد ضدعفونی کننده، لازم است تا این اقلام با قیمت مناسب در سطح شهرستان توزیع شود.
وی تأکید کرد: فعالیت تمامی اماکن ورزشی شهرستان ورامین تا اطلاع ثانونی تعطیل می‌باشد.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از دیروز تا امروز ۲۸ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۱۶۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که  یک هزار و ۲۹۳ نفر از آنها بستری شدند.
دکتر سیماسادات لاری با اشاره به این که مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۷۱ هزار و ۶۰۶ نفر رسیده است، افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳ هزار و ۹۷۹ نفر رسید.
سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه با بیان این که خوشبختانه تا کنون ۲۳۵ هزار و ۳۰۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند، گفت:  ۳۵۲۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
لاری همچنین افزود: تا کنون ۲ میلیون و ۱۲۳ هزار و ۵۱۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
وی با اشاره به این که استانهای آذربایجان شرقی، ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، گلستان، مازندران، کرمان و فارس در وضعیت قرمز قرار دارند، گفت: در استانهای خوزستان و زنجان با همکاری مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی شاهد روند کاهش در ابتلا و بستری بیماران هستیم.

کد مطلب: 9801
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری