بانوی کارآفرینی که در روستا با پخت شیرینی اشتغال زایی می کند
تاریخ انتشار : دی ۱۶, ۱۴۰۲ ۴:۲۱ ب.ظ
 
نمایشگاه مشاغل خانگی و فعالیتهای اقتصادی بانوان کارآفرین پاکدشت از ۱۲ دی ماه آغاز شده و تا ۱۸ دیماه در مصلی امام خمینی (ره) ادامه خواهد داشت.
 بانوی کارآفرینی که در روستا با پخت شیرینی اشتغال زایی می کند

به گزارش ندای وارنا؛ در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرستان پاکدشت در میان غرفه ها به غرفه بانوی کارآفرین معصومه سیل سپور رسیدیم که در روستای فیلستان به شیرینی پزی مشغول است.

این بانوی کارآفرین ۲ سالی است که کار شیرینی‌ پزی انجام می دهد.
او می گوید: نیاز به حمایت دارم و باید کمک خرج خانواده باشم، درخواست می کنم که مسئولان شرایط ضمانت وام ها را آسان تر کنند تا با دریافت تسهیلات، بتوانیم شغل خود را توسعه دهیم. در حال حاضر با یک دستگاه فر خیلی کوچک مشغول به کار هستم.

وی ادامه داد: قصد دارم کارگاهی دایر کنم که کارها را با سرعت بیشتر انجام دهم.

یکی از بازدیدکنندگان این غرفه نیز، گفت: چند روزی است که از نمایشگاه بازدید دارم و غرفه ها و محصولات شان را مشاهده می کنم، برای خرید از این بانوی شیرینی پز به غرفه آمدم، محصولات شان کیفیت عالی و بی نظیر، طعم خوب و قیمت مناسب دارد.

بعداز بازدید نمایشگاه، راهی روستای فیلستان شدیم؛ تا مراحل شیرینی پزی شان را از نزدیک ببینیم.

معصومه سیل سپور کارآفرین مشاغل خانگی از روستای فیلستان شهرستان پاکدشت، گفت: هشت سال است که کار شیرینی پزی را شروع کردم.

وی افزود: در اوایل کار، شیرینی را فقط برای فرزندان و خانواده ام درست می کردم و هرگاه که آشنایان و اعضای فامیل طعم و مزه شیرینی ها را می چشیدند، به تعریف و تمجید می پرداختند و سفارش پخت شیرینی می دادند که همین مساله انگیزه ای شد تا به فکر ایجاد یک کارگاه بیفتم.

این بانوی کارآفرین ادامه داد: رفته رفته این سفارش ها افزایش یافت و تصمیم گرفتم کار را با پختن شیرینی های متنوع و بیشتری توسعه بدهم. مدتیست که برای چند مغازه روستای فیلستان پخت شیرینی دارم و خوشبختانه با استقبال خوبی هم روبه رو شده است.

از اولین نمایشگاه روستای فیلستان تا انتخاب شغل شیرینی پزی به عنوان شغل اصلی

خانم سیل سپور اظهار کرد: چند روز پیش در فیلستان نمایشگاهی برپا شد و به بنده پیشنهاد دادند که با شیرینی‌ های تولیدی را عرضه کنم؛ در اولین تجربه نمایشگاهی، شیرینی هایی که پخته بودم، مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت و تشویق شدم که بطور جدی این کار را دنبال کنم.

وی ادامه داد: شیرینی پزی را به عنوان شغل اصلی ام برگزیدم تا همگام با همسرم کمک خرج خانه باشم.

وی با قدردانی از همراهی های همسرش، گفت: اولین مشوق همه کارهای زندگی من همسرم است و راهنمایی های او، کارهای سخت را آسان می کند.
انتظارات بانوی کارآفرین از مسئولان

وی گفت: از مسئولان انتظار دارم که در توسعه این کار، مرا حمایت کنند چرا که با کمترین امکانات مشغول هستم.

این بانوی کارآفرین فیلستانی در مورد برنامه های آینده اش، گفت: دوست دارم برای دیگر روستاییان اشتغالزایی کنم تا سایر بانوان نیز در تامین مخارج زندگی خانواده شان نقش داشته باشند.

شهرستان پاکدشت با ۲ بخش مرکزی و شریف‌آباد و با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران و در مسیر محور امام رضا(ع) واقع شده است.

منبع: ایرنا

کد مطلب: 15220
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری