بانک اطلاعاتی جامع مدجویان در قرچک راه اندازی شود
تاریخ انتشار : شهریور ۲۵, ۱۳۹۶ ۹:۲۲ ب.ظ
 
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان با تاکید بر راه اندازی بانک اطلاعاتی جامع مدجویان در قرچک گفت: نباید فردی از چند خیریه کمک بگیرد و دیگری از هیچ خدمات خیریه بهره مند نباشد.
 بانک اطلاعاتی جامع مدجویان در قرچک راه اندازی شود

به گزارش ندای وارنا به نقل از مهر، تا باز شدن مدارس زمانی باقی نمانده است و پنج شنبه و جمعه گذشته، شاهد برگزاری مراسم نوع دوستانه «جشن عاطفه ها» در سراسر کشور بودیم، نقش کمک های مردمی به دانش آموزان نیازمند و یا بی سرپرست و بد سرپرست و نیز صدقات دیگر مردم را هرگز نمی توان در حل بسیاری از مشکلات موجود در جامعه نادیده گرفت.

کمیته امداد امام خمینی(ره) ، نهادی است که به فرمان امام راحل عظیم الشان(ره) در ۱۴ اسفند ۵۷ و تنها ۲۲ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی با هدف پشتیبانی از محرومان و مستضعفان و مدیریت کمک های مردمی به این عزیزان تشکیل شد و تا امروز کارنامه قابل قبولی از خود برجا گذاشته است.

با توجه به ایام پیش رو، به سراغ محمرضا غضنفری، مدیر کمیته امداد شهرستان قرچک رفتیم تا از خدمات این نهاد به نیازمندان این شهرستان مهاجرپذیر آگاه شویم، متن این گفتگو در ادامه می آید:

تنها تعداد محدودی از ادارات قرچک به شعار «هر اداره یک قربانی» عمل کردند

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان قرچک گفت: طی درخواست کمیته امداد امام خمینی(ره) از فرمانداری طی نامه ای و توافقی که صورت گرفت، قرار شد بر اساس شعار «هر اداره یک قربانی» ، تمامی ادارات در روز عید قربان کنار کمیته امداد قرار گیرند که متاسفانه علی رغم پیگیری صورت گرفته توسط این نهاد تنها تعداد محدودی از ادارات و تعداد محدودی از دهیاران و خیرین و نیکوکاران حدود ۷۶ راس قربانی و مقداری یک و نیم تن گوشت به این نهاد جهت توزیع میان نیازمندان اهدا شد که ۱۵۰۰خانواده از بسته های توزیع برخوردار شدند.

غضنفری افزود: متاسفانه  بسیاری از ادارات در طرح های خیریه مانند قربانی روز عید قربان کمک نکردند.

وی در ادامه این بحث افزود: به طور نمادین ۵ راس قربانی در کمیته امداد قرچک ذبح و مابقی در کشتارگاه قربانی شد و در بسته های یک کیلویی و دو کیلویی آماده توزیع گردید که در سه روز متوالی کار توزیع آن توسط همکاران در کمیته امداد صورت گرفت.

برگزاری جشن عید غدیر با حضور ۱۵۰۰ خانواده تحت حمایت کمیته امداد قرچک

غضنفری با تاکید بر این موضوع که کمیته امداد امام خمینی (ره) نهادی است که باید مورد توجه و عنایت ادارات نیز قرار بگیرد، گفت: باید به رفع نیاز نیازمندان جامعه توجه نشان دهیم و این توجه نه تنها از سوی این نهاد بلکه در راس امور کاری تمام ادارات قرار گیرد تا معضلاتی چون فقر در جامعه کاهش یابد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان قرچک در ادامه این گفتگو به برنامه های متنوع عید سعید غدیر خم اشاره کرد و گفت: همایش عید غدیر خم با حضور تقریبی ۱۵۰۰ خانواده نیازمند تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان قرچک و دیگرشهرستان های استان تهران در فرهنگسرای بهمن با حضور امام جمعه موقت تهران برگزار شد .

وی افزود: در این همایش ضمن پردازش به جایگاه این روز در اعیاد مسلمین ،تعدادی از مددجویان تحت پوشش به قید قرعه برنده شده و توسط مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) و مدیران این نهاد در شهرستان های مختلف استان تهران به نجف اشرف مشرف خواهند شد و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته از هر شهرستان ۴ نفر تا اربعین راهی زیارت عتبات عالیات می شوند.

غضنفری در ادامه گفت: در کمیته امداد امام خمینی قرچک نیز با حضور تعداد کثیری از مددجویان سادات در نمازخانه کمیته امداد جشن عید غدیر برگزار شد  و به قید قرعه نیز ۳ نفر به نجف اشرف مشرف خواهند شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی بر خودکفایی مددجو اشاره کرد و گفت: خودکفایی مددجو به نفع خود فرد و جامعه است و با اشتغال و خودکفایی مددجویان عدم وابستگی آن ها ایجاد می شود، لازم به ذکر است در این راستا کمیته امداد و خیریه های مختلف در شهرستان چندین جلسه کاری برگزار کردند و در صورت تحقق اهداف ترسیم شده با کمک خیریه ها درصد قابل ملاحظه ای از فقر نیازمندان جامعه مدیریت خواهد شد.

وی در تکمیل و تشریح این موضوع گفت: درست نیست که فردی هم زمان از چند منبع (خیریه) استفاده مادی و غیر مادی برده و فردی دیگر که نیازمندتر است از هیچ یک از خدمات خیریه ،سازمان ها و ادارات بهره مند نباشد.

جشن عاطفه ها در ۶ پایگاه اصلی در قرچک برگزار شد

غضنفری با اشاره به عدم وجود بانک اطلاعاتی در مورد خدمات دریافت شده از سوی افراد نیازمند گفت: نظر به این که با پوشش صد درصدی نسبت به محرومین شهرستان با تهیه بانک اطلاعاتی کامل تحت عنوان سیستم جامع حمایتی، کلیه خانواده های نیازمند شناسایی و الویت بندی شوند و به تناسب نیازشان با تعامل ادارات همچون اداره کار ،اداره بهداشت و درمان و…. نسبت به رفع مشکل در کمترین زمان ممکن اقدام شود، امداد از نظر ما یعنی اورژانس یعنی حال و فعل حاضر.

وی در تکمیل این بحث افزود: در نظر است خدمات امداد نوش دارو بعد از مرگ سهراب نباشد و در موعد مقرر و موقع نیاز به نیازمندان کمک کنیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان قرچک سپس به جشن عاطفه ها اشاره کرد و گفت: میزان استقبال مردم و خیرین از جشن عاطفه ها قابل قبول بوده و از این جهت بسیار خرسند هستیم.

وی گفت: در ۶ پایگاه اصلی در قرچک اقدام به جمع آوری کمک های مردمی کردیم و این جشن پنج شنبه، ۲۳ شهریور ماه در ۶ پایگاه در سطح شهر با حضور مردم از ساعت ۷:۳۰ تا ۲۰ برگزار شد و جمعه نیز این جشن در میعادگاه نماز جمعه قرچک برپا بود.

 

کد مطلب: 2169
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری