امام جمعه موقت ورامین:
باید با معضلاتی مانند گرانی، بیکاری و انحرافات مقابله کرد
تاریخ انتشار : مرداد ۱۹, ۱۳۹۷ ۵:۴۴ ب.ظ
 
امام جمعه موقت ورامین با بیان این که امروز مردم در ضروریات زندگی خود دچار مشکلاتی هستند، گفت: باید با معضلاتی مانند گرانی، بیکاری و انحرافات اخلاقی و اجتماعی مقابله کرد
 باید با معضلاتی مانند گرانی، بیکاری و انحرافات مقابله کرد

به گزارش ندای وارنا؛حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه های نماز جمعه امروز ورامین طی سخنانی یکی از مهم ترین راه های سالم سازی جامعه و حفظ جوانان از آلودگی های اخلاقی را ازدواج دانست و گفت: بهترین الگوی ازدواج نیز، ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) است، باید باور کنیم که به بهترین و ساده ترین شکل ممکن می توان ازدواج کرد.

وی خطاب به پدران و مادران از آن ها خواست، سختگیری های بی مورد در راه ازدواج جوانان را کنار بگذارند و افزود: مهریه های سنگین را دور بریزید، سکه را از مهریه حذف کنید، در مورد جهیزیه خود را به سختی نیندازید و سعی کنید، مشکلات جوانان را با سهل گیری حل کنید.

سخت گیری در ازدواج جوانان موجب ترویج گناه می شود

وی با بیان این که برخی از مشکلات ازدواج جوانان به مدیران باز می گردد، گفت: نشاط واقعی برای یک جوان زمانی است، که زمینه شغل، مسکن و ازدواج برایش فراهم باشد، نباید فکر کنیم راه نشاط جوانان ساز و ارکستر است، این موارد و اختلاط محرم و نامحرم آدرس غلطی است، که برخی می دهند.

خطیب جمعه ورامین به برگزاری کنسرت در روز های اخیر در ورامین اشاره کرد و افزود: این اقدام در شهر شهیدان ۱۵ خرداد، بسیاری از مومنین و خانواده های شهدا را آزرده کرده است.

وی با بیان این که مدیران، باید بدانند، که مدیران نظام اسلامی هستند، اضافه کرد: این مسائل سیاسی نیست، اگر احیانا برخی افراد از مردم ورامین به دلیل ۱۵ خردادی بودن، مبارزه با فتنه و حضور در صحنه های حساس سیلی خوردند، منصفانه نیست، که با دین و مبانی اخلاقی مردم مقابله کنند.

مردم در ضروریات زندگی خود دچار مشکلاتی هستند

محمودی گفت: این اقدام که به اصطلاح اقدامی فرهنگی بوده، می بایست با شورای فرهنگ عمومی شهر در میان گذاشته می شد، ولی با کمال تاسف مسئولان مربوطه برخلاف قانون و مصوبات این شورا دست به این حرکت زدند.

وی ادامه داد: غالب مسئولان شهر نیز به دلیل حواشی این برنامه، آن هم در شرایط حساس داخلی و خارجی کنونی با برگزاری کنسرت مخالف بودند، اما متاسفانه بدون توجه به مصالح عمومی شهر، چنین اقدامی صورت گرفت.

امام جمعه موقت ورامین اضافه کرد: در این حرکت ضد فرهنگی تخلفات متعددی صورت گرفته و از طرف مردم شهیدپرور ورامین از مسئولین قضایی و اطلاعاتی درخواست می کنم، به تخلفات صورت گرفته رسیدگی کرده و عاملان این حرکات غیراخلاقی را در هر جایگاه و موقعیتی هستند، پای میز محاکمه بکشانند.

وی با بیان این که امروز مردم در ضروریات زندگی خود دچار مشکلاتی هستند، گفت: باید با معضلاتی مانند گرانی، بیکاری و انحرافات اخلاقی و اجتماعی مقابله کرد.

خطیب جمعه ورامین گفت: ، راه حل برگزاری کنسرت و موسیقی آن چنانی نیست، شبکه های ماهواره ای با همین ابزار به جنگ ما آمده اند، نیاز نیست، برخی از درون و به اسم نظام اسلامی به آن دامن بزنند.

تیراژ کتاب بعد از انقلاب ۱۳۶ برابر شده است

محمودی سپس به تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه کتاب، نویسندگی  و شعر و ادبیات پرداخت و گفت: پس از انقلاب اسلامی تیراژ سالانه کتاب ۱۳۶ برابر شده است و از یک میلیون نسخه در سال ۵۷ به ۱۳۶ میلیون نسخه در سال ۹۵ رسیده است، تعداد عناوین کتب چاپ شده نیز نسبت به قبل از انقلاب اسلامی ۷۱ برابر شده است.

وی افزود: تاسیس خبرگزاری کتاب، برگزاری نمایشگاه های کتاب، تاسیس خانه کتاب و برگزاری ۱۲ عنوان جایزه ملی کتاب، از پدیده های مختص بعد از انقلاب در راستای کتاب و کتاب خوانی است، انقلاب اسلامی، اندیشه را از بند سانسور و خفقان زمان پهلوی آزاد کرد و ظهور نویسندگان خانم پدیده انقلاب اسلامی است، نویسنده خانم قبل از انقلاب اسلامی بسیار معدود بود ولی در حال حاضر ۷ هزار و ۳۰۰ نویسنده زن و ۷۰ ناشر زن در کشور داریم.

امام جمعه موقت ورامین رشد کتابخانه های عمومی نسبت به قبل از انقلاب را ۶برابر اعلام کرد و گفت: قبل از انقلاب به دلیل کمبود ناشر و چاپ کتاب در نمایشگاه های بین المللی حضور نداشتیم، اما به برکت انقلاب اسلامی در بیش از ۱۰۰ نمایشگاه بین المللی در ۴۰ سال گذشته حاضر شدیم.

منبع :مهر

انتهای پیام

کد مطلب: 2882
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری