فرمانده سپاه ورامین:
باید فرهنگ عاشورایی، نزدیکی با خدا و ولایت‌پذیری گسترش یابد نه بزرگی طبل‌ها و علامت‌ها
تاریخ انتشار : شهریور ۲۲, ۱۳۹۷ ۷:۰۵ ب.ظ
 
سعید تاجیک گفت: هیئت‌های مذهبی باید وارد مسئله‌های فرهنگی شوند تا هر سال که جلو می‌رویم، فرهنگ عاشورایی و نزدیکی با خدا و همچنین ولایت‌پذیری گسترش داشته باشد نه اینکه میزان بزرگی طبل‌ها و علامت‌هایمان را بزرگتر کنیم.
 باید فرهنگ عاشورایی، نزدیکی با خدا و ولایت‌پذیری گسترش یابد نه بزرگی طبل‌ها و علامت‌ها

به گزارش ندای وارنا؛سعید تاجیک فرمانده سپاه شهرستان ورامین در جلسه  هم فکری با برخی متولیان هیئت‌های مذهبی که در سالن جلسات سپاه ورامین برگزار شد، بیان کرد: در اسلام قائده فقهی داریم که می‌گوید انسان اجازه ضرر زدن به خود و دیگران را ندارد و این را بهترین دین گفته‌اند.
وی خاطرنشان کرد: از رهگذر حکومت اموی ظلمی به عموم مردم می‌شد که امام حسین(ع) برای مقابله با این ظلم قیام کردند.
فرمانده سپاه شهرستان ورامین اظهار داشت: در اسلام سفارش زیادی شده است که حتی به طبیعت هم حق نداریم ظلم کنیم تا جایی که می‌گوید اگر کسی شاخه درختی را بشکند مانند آن است که بال فرشته‌ای را شکسته است.
تاجیک بیان کرد: در حال حاضر اگر در اینترنت شیعه را جست‌وجو کنیم شاهد تصاویری خواهیم بود که بسیار ترسناک بوده و چهره شیعه را بسیار بد نشان می‌دهد.
وی تصریح کرد: دشمنان اسلام این تصاویر و فیلم‌ها را به برادران اهل تسنن نشان می‌دهند و در نهایت نیز باعث تفرقه بیشتر بین مسلمانان می‌شوند.
فرمانده سپاه شهرستان ورامین اظهار داشت: طبق بررسی‌هایی که صورت گرفته است میزان قمه‌زنی در سطح شهرستان کاهش چشمگیری داشته است ولی متاسفانه به صورت مخفیانه و بعضاً آشکارا مشغول انجام این اقدام هستند.
وی خاطرنشان کرد: دشمنان نظام به دنبال آن هستند که با انجام این اقدامات و همچنین جو رسانه‌ای بسیار سنگین اذهان مردم جهان را به شیعیان بدبین کنند که باید با همکاری یکدیگر در مقابل این حربه را بگیریم.
تاجیک بیان کرد: اینکه به گوش می‌رسد در گوشه‌ای از شهر ورامین حتی به میزان بسیار کم و تعداد خیلی محدود افرادی اقدام به قمی‌زنی کردند؛ در حالی که طبق آیات و روایات علمای بزرگ ما فتوا به اشتباه و حرام بودن این کار داده‌اند و انجام این کار دل همه مسلمانان واقعی را به درد می‌آورد.
فرمانده سپاه ورامین تصریح کرد: امروز شاهد هستیم که همه علمای ما سینه‌زده و برای امام حسین(ع) گریه می‌کردند ولی هیچکس را ندیده‌ایم که قمه بزند و هر چیزی که از زبان علما بیان می‌شود نیز شایعه است و همگان اعمالی مانند قمه‌زنی را حرام اعلام کرده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: این حسین گفتن آیا برای ولایت پذیری نیست و آیا در احادیث ما نیامده است که از علما تبعیت کنید؛ وقتی که ما این اقدامات را انجام ندهیم آن زمان است که دشمنان اسلام حربه‌های خود را وارد می‌کنند.
تاجیک با بیان اینکه قمه زدن و مسائل دیگر یک معضل فرهنگی است که باید به صورت ریشه حل شود، گفت: باید این اقدام را فرهنگ‌سازی کنیم که اگر واقعاً افرادی هستند که مسر بر این مسئله هستند، در روز عاشورا برای امام حسین(ع) خون بدهند، این خون را در انتقال خون بدهند تا با این اقدام نه تنها فعل حرامی را انجام ندهند، بلکه ثوابی نیز به جهت کمک به انسان دیگر انجام داده‌اند.
فرمانده سپاه شهرستان ورامین اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلام هر جایی که معضلی بوده است بدون در نظر گرفتن طرف و جریان افراد آن معضل را بیان کرده اند؛ در دیدار با مادحین نیز مطالب مهمی را فرمودند که همه مداحان باید آن‌ها را در نظر گرفته و اجرایی کنند.
وی خاطرنشان کرد: محققان استکبار اعلام کرده‌اند که کبوتر دور پرواز شیعه زرهی دارد به نام ولایت که باید زره از تن این کبوتر خارج شود و این مطلب همان است که بنی امیه به دنبال آن بود که برای آن نیز در مقابل امام حسین(ع) ایستادگی کرد.
تاجیک تصریح کرد: مسوولین شهرستان و همچنین هیئت‌های مذهبی باید وارد مسئله‌های فرهنگی شوند تا هر سال که جلو می‌رویم، فرهنگ عاشورایی و نزدیکی با خدا و همچنین ولایت‌پذیری گسترش داشته باشد نه اینکه میزان بزرگی طبل‌ها و علامت‌هایمان را بزرگتر کنیم.

منبع : مهر

انتهای پیام/

کد مطلب: 3765
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری