بخشی از مسائل اجتماعی با تقویت زیرساخت‌های فرهنگی حل می‌شود
تاریخ انتشار : دی ۱۱, ۱۴۰۲ ۷:۴۲ ب.ظ
 
فرماندار پیشوا گفت: باید با تقویت زیرساخت‌های فرهنگی به ویژه حوزه مطالعه و کتابخوانی، بخشی از مشکلات اجتماعی را که متاثر از مسائل فرهنگی است برطرف و زمینه ارتقا فرهنگ عمومی را فراهم کنیم.
 بخشی از مسائل اجتماعی با تقویت زیرساخت‌های فرهنگی حل می‌شود

به گزارش ندای وارنا؛ ابراهیم تاجیک نوری روز دوشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان پیشوا اظهار داشت: کتابخانه‌ها پایگاه‌های مهم فرهنگی و اجتماعی جامعه هستند که لازم است با افزایش امکانات آنها، زمینه حضور بیش از پیش علاقمندان در این اماکن فراهم شود.

وی افزود: نقش کتابخانه ها را نباید فقط در به امانت سپردن کتاب به علاقمندان محدود کرد؛ بلکه می‌توان با افزایش کارکردها به ویژه در حوزه مطالعه، نقد و بررسی کتب، برگزاری نشست‌های کتابخوانی، برگزاری مسابقات مختلف، معرفی و رونمایی کتب مؤلفان محلی، زمینه گرایش بیشتر افراد و به ویژه جوانان را به این اماکن فرهنگی مهیا ساخت.

این مسئول اضافه کرد: با پیشرفت و توسعه شهر و افزایش جمعیت به ویژه در شهرک‌های تازه ساخت، لازم است زمینه احداث کتابخانه‌های جدید را آماده کنیم تا بر اساس سرانه جمعیتی، تعداد و فضای کتابخانه‌ها به استانداردهای کشور نزدیک شود.

تاجیک نوری با تأکید بر لزوم توجه به توسعه فرهنگ کتابخوانی در مناطق روستایی خاطرنشان کرد: دهیاران علاوه بر توجه به مسائل عمرانی باید به مسائل فرهنگی از جمله کتابخوانی و ایجاد فضای کتابخانه در مناطق روستایی با استفاده از ظرفیت‌های موجود نیز توجه ویژه داشته باشند

فرماندار پیشوا یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۴۹ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی شهرستان پیشوا وجود دارد که ۲ هزار و ۸۰۷ عضو دائمی آن از ابتدای امسال بیش از ۲۹ هزار جلد کتاب در زمینه‌های مختلف را به امانت برده‌اند.

شهرستان پیشوا از سه کتابخانه عمومی برخوردار است.

پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

منبع: ایرنا

کد مطلب: 15170
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری