برداشت طالبی از مزارع شهرستان ورامین آغاز شد
تاریخ انتشار : خرداد ۲۹, ۱۳۹۶ ۱۰:۵۹ ب.ظ
 
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ورامین از آغاز برداشت محصول طالبی از مزارع این شهرستان خبر داد .
 برداشت طالبی از مزارع شهرستان ورامین آغاز شد

به گزارش ندای وارنا به نقل از ایرنا، محمدحسین تاجیک اظهار داشت: در سال زراعی جاری بیش از ۸۰۰ هکتار از اراضی دشت ورامین زیر کشت طالبی رفته که این میزان نسبت به سال زراعی گذشته از کاهش سطح زیر کشت برخوردار شده است .

وی گفت : سال گذشته سطح زیر کشت محصول طالبی در ورامین ۹۰۰ هکتار بود.
وی افزود : میزان عملکرد طالبی در هر هکتار ۳۰ تن می باشد که این امر در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته است.
تاجیک اظهار داشت : طالبی ورامین از محصولات مشهور این منطقه بوده و از کیفیت بسیار بالا برخوردار است و به تمامی مناطق کشور ارسال می شود.
وی با اشاره به آغاز زمان برداشت محصول گندم از سطح مزارع شهرستان ورامین گفت : در سال زراعی جاری بیش از ۸ هزار هکتار از اراضی قابل کشت شهرستان ورامین زیر کشت محصول گندم رفته که این میزان نسبت به سال زراعی گذشته به دلیل کاشت محصول کلزا کاهش یافته است.
وی اظهار کرد: با وجود آن که میزان سطح زیر کشت محصول گندم نسبت به سال گذشته کاهش یافته ولی به دلیل رعایت مسائل ترویجی ، بارش مناسب اول فصل ، مبارزه مناسب با علف های هرز و سن غلات ، میزان عملکرد برداشت گندم در سطح افزایش داشته است.
وی بیان کرد: سال زراعی گذشته از هر هکتار از مزارع گندم ۴ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم گندم برداشت شد که پیش بینی می شود این میزان عملکرد به ۵ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم در هکتار افزایش یابد.
تاجیک افزود: هم اکنون مراکز خرید دولتی و سیلوی ورامین آماده تحویل گندم مازاد بر نیاز کشاورزان است و هیچ گونه محدودیتی در این خصوص وجود ندارد .
وی قیمت تضمینی خرید گندم معمولی در سال زراعی جاری را ۱۳ هزار ریال اعلام کرد.
شهرستان ورامین از بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت برخوردار است که به دلیل کمبود منابع آبی تنها ۳۸ هزار هکتار زیر کشت انواع محصولات کشاورزی می رود.

کد مطلب: 1710
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری