رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران:
برنامه ششم توسعه بر مبنای ظرفیت هر شهرستان نوشته خواهد شد
تاریخ انتشار : مرداد ۱۷, ۱۳۹۷ ۵:۴۸ ب.ظ
 
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: برنامه ششم توسعه بر مبنای ظرفیت هر شهرستان نوشته خواهد شد.
 برنامه ششم توسعه بر مبنای ظرفیت هر شهرستان نوشته خواهد شد

به گزارش ندای وارنا؛نعمت الله ترکی صبح چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه طی سخنانی اظهار داشت: در حال حاضر احساس فساد در جامعه ما بیش از فساد است، این امر به دلیل این است که کم تر در خصوص معرفی سازمان و افراد سالم کار کرده ایم، ما می بایست علاوه بر معرفی یک درصد افراد رانت خوار به معرفی ۹۹درصد افراد سالم در کشور نیز بپردازیم.

ترکی در ادامه افزود: رسانه ها حق سوال پرسیدن را دارند و مسئول اگر پاسخ را نمی داند، باید به صراحت اعلام کند ونباید اینگونه باشد که سوالات خبرنگاران بدن پاسخ باقی بماند.

وی با بیان اینکه استان تهران اهمیت ویژه ای در کشور دارد گفت: ما باید در برنامه ششم توسعه بر مبنای اصل ظرفیت و قابلیت های هر شهرستان برنامه بنویسیم و برای این کار از هر شهرستان فرماندار و مسئولین به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران مراجعه می کنند و برنامه عملیاتی هر دستگاه را به عنوان پایلوت در استان تهران مورد بررسی قرار می دهیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران هدف اصلی در برنامه ششم توسعه استان تهران را اولا ایجاد شفافیت دانست و دوم مورد بعدی را اطلاع از وضعیت هر شهرستان در لحظه اعلام کرد و بیان داشت: باید بدانیم دقیقا در کدام قسمت کمبود وجود دارد تا در صدد رفع مشکل بر بیاییم.

ترکی با اشاره به روند تهیه سند چشم انداز که در گذشته در کشور تهیه و در شهرستان اجرا می شد گفت: در برنامه ششم سند در شهرستان تهیه و در کشور اجرا خواهد شد، همچنین در بودجه ریزی بر مبنای عملکرد در نظام اداری و استخدامی باید فعالیت و خدمت تعریف شده باشد و بر اساس آن اعتباری که باید دولت تعیین کند، چقدر است.

وی در ادامه گفت: یکی از مواردی که سبب ایجاد فساد می شود، عدم شفافیت است، در حال حاضر بر مبنای بودجه ریزی عملکردی ۸۸۸ خدمت در استان تهران تعریف شده و تمام سیستم ها بر مبنای عملکرد است، به عنوان مثال هر خدمت و نرخ خدمت تعریف شده و یک کارمند انگیزه لازم برای انجام خدمات دارد و وی می داند بر اساس خدماتی که انجام می دهد، حقوق می گیرد.

منبع : مهر

انتهای پیام/

کد مطلب: 2840
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری