رئیس شورای شهر پاکدشت خبر داد:
برکناری شهردار پاکدشت با رأی ۶ عضو شورا
تاریخ انتشار : آبان ۲۱, ۱۴۰۲ ۸:۱۳ ب.ظ
 
رئیس شورای شهر پاکدشت از استیضاح شهردار پاکدشت خبر داد و گفت: با رأی موافق ۶ عضو شورای شهر، حمید شیخی‌ویسی از سمت شهردار پاکدشت برکنار و حسین زارعی به عنوان سرپرست شهرداری معرفی شد.
 برکناری شهردار پاکدشت با رأی ۶ عضو شورا

به گزارش ندای وارنا؛ فرهاد سرداری رئیس شورای شهر پاکدشت  درباری استیضاح شهردار پاکدشت، اظهار کرد: شیخ‌ویسی با ۶ رأی موافق از مجموع ۹ رأی اعضای شورای شهر، از سمت خود برکنار شد.

وی بیان کرد: با توجه‌ به عملکرد شهرداری، سؤالاتی توسط اعضای شورا درباره ساخت‌وسازهای غیرمجاز، فضای سبز، جرائم کمیسیون ماده ۱۰۰، سد معبر و آسفالت مدرسه نور مطرح و به شهردار ابلاغ شد و طی جلسه‌ای شهردار به سؤالات پاسخ داد که متأسفانه اعضای شورا از این جواب‌ها قانع نشدند و طرح استیضاح مطرح و هفته گذشته به شهردار ابلاغ شد.

رئیس شورای شهر پاکدشت با اشاره به برگزاری جلسه استیضاح، عنوان کرد:از ۹ عضو شورا، ۳ نفر غایب بودند و جلسه با حضور ۶ عضو برگزار شد و با استیضاح شیخ‌ویسی، حسین زارعی به عنوان سرپرست شهرداری پاکدشت معرفی شد.

سرداری درباره انتخاب شهردار جدید، تصریح کرد: اعضای شورای شهر چند گزینه را برای این منظور در نظر دارند که ظرف مدت چند روز آینده با دعوت از آن‌ها تلاش می‌کنیم شهردار آشنا به قوانین، دارای چندین سال سابقه شهرداری و توانمند در کارهای مدیریت شهری را انتخاب کنیم.

وی درباره اشکالات وارده به روند استیضاح شهردار، افزود: همه مصوبات شورای شهر لازم‌الاجرا هستند، مگر اینکه در کمیسیون تطبیق فرمانداری رد شوند در این صورت، اگر اعضای شورا به مصوبه خود اعتراض داشته باشند، می‌توانند آن را به شورای حل اختلاف ارسال کنند تا نظر نهایی را در مورد آن صادر شود.

رئیس شورای شهر پاکدشت روند استیضاح شهردار را مطابق قانون دانست و تأکید کرد: عملکرد آقای شیخ‌ویسی در برخی زمینه‌ها مورد انتقاد بود و بر اساس طبق ماده ۸۳ قانون شوراها، استیضاح انجام شده و برخی اشکالاتی که مطرح می‌شود، فرافکنی است.

به گفته تهران نیوز، استیضاح شهرداران پس از تأئید کمیته انطباق فرمانداری‌ها نهایی شده و مورد تأئید است و بایستی منتظر صدور رأی کمیته انطباق فرمانداری پاکدشت درباره استیضاح شیخ‌ویسی بود.

منبع: تهران نیوز

کد مطلب: 14706
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری