برگزاری اولین کارگاه تهک برای گندم کاران و کلزا کاران خیرآباد در شهرستان ورامین
تاریخ انتشار : مهر ۲۳, ۱۳۹۷ ۱۱:۴۲ ب.ظ
 
برگزاری اولین کارگاه تهک برای گندم کاران و کلزا کاران خیرآباد در شهرستان ورامین
 برگزاری اولین کارگاه تهک برای گندم کاران و کلزا کاران خیرآباد در شهرستان ورامین

به گزارش ندای وارنا؛اولین کارگاه آموزشی تهک کشاورزی برای گندم کاران و کلزا کاران شهر خیرآباد شهرستان ورامین برگزار شد.

  اولین کارگاه آموزشی تهک کشاورزی و تغذیه گیاهان زراعی ۲۲ مهر ۱۳۹۷ برای جمعی از کلزا کاران و گندم کاران شهر خیرآباد با حضور رئیس جهاد کشاورزی مرکز خیرآباد، رئیس اداره ترویج شهرستان ورامین، مسئول فنی کلینیک گیاه پزشکی شهرستان ورامین، کارشناس و مروج مرکز خدمات جهاد کشاورزی خیرآباد،‌ کارشناس و مروج مرکز خدمات خیرآباد، کارشناس کلینیک گیاه پزشکی فدک سبز، محقق کلزا از سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، دبیر تهک هواشناسی استان تهران و مسئول هواشناسی شهرستان ورامین در محل مرکز جهاد کشاورزی خیرآباد تشکیل شد.

شرکت کنندگان در این کارگاه با اهمیت تغذیه گیاهان در فصل پائیز و زمان کشت محصولات زراعی، پارامترهای جوی هواشناسی و راهکارهای مقابله با آن‌ها در بحث کشاورزی، نحوه اطلاع رسانی داده‌ها و پیش‌بینی‌های هواشناسی به کاربران و بهره برداران و بهره برداران بخش کشاورزی، سرمازدگی و یخبندان و انواع آن‌ها و راه‌های مقابله با سرمازدگی و یخبندان در کشاورزی، اقدامات قابل انجام در مواجهه با انواع پارامترهای هواشناسی، نحوه ثبت نام در سامانه تهک و اهمیت موضوع تهک در راستای اهداف عالی سازمان و ارائه خدمات به کاربران نهایی آشنا شدند.

لازم به یادآوری است که بیش از ۴۱ روستا با تعداد کل ۱۳۱۷ بهره بردار در حوزه فعالیت شهر خیرآباد مشغول به کشاورزی زراعی و باغی می باشند. ضمناً محصولات زراعی غالب منطقه خیرآباد محصول گندم با سطح زیرکشت بیش از ۳۰۰۰ هکتار،‌ محصول جو با سطح زیر کشت ۲۷۷۲ هکتار و محصول یونجه با سطح زیر کشت ۱۰۲۱ هکتار می باشد. همچنین محصولات پسته، انگور و خیار گلخانه ای عمده محصولات باغی سطح شهر خیرآباد می باشد.

منبع : روابط عمومی هواشناسی استان تهران

انتهای پیام/

کد مطلب: 4547
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری