برگزاری جشنواره غذای سالم و محلی در دانشگاه آزاد اسلامی ورامین
تاریخ انتشار : آذر ۱۳, ۱۳۹۷ ۸:۴۰ ب.ظ
 
جشنواره غذای سالم و محلی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین - پیشوا برگزار شد.
 برگزاری جشنواره غذای سالم و محلی در دانشگاه آزاد اسلامی ورامین

به گزارش ندای وارنا؛در آستانه روز دانشجو، جشنواره غذای سالم و محلی در فضایی صمیمی و با هدف ترویج غذای سالم و تقویت روحیه نشاط و شادابی در دانشکده کشاورزی واحد ورامین- پیشوا برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین- پیشوا در حاشیه برگزاری این مراسم هدف از برگزاری این برنامه را آموزش و ترغیب خانواده‌ها به استفاده از غذاهای مفید و پرهیز از تنقلات و غذاهای غیر سالم برشمرد و خاطرنشان کرد: امر تغذیه یکی از بحث‌های مهمی است که  همه اقشار مردم با آن روزانه در تماس هستند و این جشنواره در راستای فرهنگ‌سازی استفاده از غذاهای سالم و محلی بین عموم مردم به ویژه دانشگاهیان برنامه‌ریزی و اجرا شد.

حامد زارعی ادامه داد: در حقیقت یک برنامه غذایی مناسب و متعادل می‌تواند علاوه بر افزودن نشاط و نیروی حیاتی، عمر انسان را به میزان بسیار قابل ملاحظه‌ای افزایش دهد در حالی که محروم ماندن از مواد غذایی اساس تندرستی را سست می‌کند و حتی روی نسل‌های آینده انسان نیز تأثیرگذار است.

وی بیان کرد: رواج تغذیه سالم در یک جامعه، سلامت جسم و در نتیجه روان را برای آنها به ارمغان می‌آورد و در این صورت است که می‌توان پیشرفت‌های مختلف در زمینه‌های گوناگون را از این جامعه انتظار داشت.

در این جشنواره معیارهایی همچون کم‌نمک بودن، کم‌روغن بودن، استفاده از روش‌های پخت به صورت آب‌پز یا بخارپز و استفاده از گروه‌های اصلی غذایی مد نظر قرار گرفت.

به گزارش آنا، جشنواره بزرگ «دانشگاه نوآور، عشایر کارآفرین، سلامت و امنیت غذایی» به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین-پیشوا و قرچک و با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، رئیس سازمان بسیج عشایر کشور، نماینده ورامین در مجلس شورای اسلامی، رئیس دبیرخانه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، امام جمعه موقت ورامین، امام جمعه پیشوا، فرماندار پیشوا، رؤسای واحدهای استان تهران و جمع کثیری از دانشگاهیان و عشایر دشت ورامین روز گذشته افتتاح شد و تا ۱۵ آذر جاری در دانشکده کشاورزی این واحد دانشگاهی به مدت چهار روز آماده بازدید علاقه‌مندان خواهد بود.

منبع :آنا

انتهای پیام/

کد مطلب: 6023
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری