برگزاری جلسه هماهنگی و هم اندیشی هفته فرهنگ و هنر شهرستان ورامین
تاریخ انتشار : مهر ۲۸, ۱۳۹۷ ۱۱:۱۱ ب.ظ
 
برگزاری جلسه هماهنگی و هم اندیشی هفته فرهنگ و هنر شهرستان ورامین جلسه هماهنگی و هم اندیشی هفته فرهنگ و هنر شهرستان ورامین با حضور روسای انجمن های فرهنگی و هنری در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین برگزار شد.
 برگزاری جلسه هماهنگی و هم اندیشی هفته فرهنگ و هنر شهرستان ورامین

به گزارش ندای وارنا؛ طاهر طاهری رئیس این اداره در جمع مسئولین انجمن های فرهنگی و هنری  گفت: اهداف برگزاری برنامه های هفته فرهنگی در شهرستان ورامین، تقویت هویت و انسجام فرهنگی اجتماعی و ارتقای شاخص ها و عناصر فرهنگ عمومی، شناسایی و معرفی و اجرای فرهنگ بومی محلی شامل (میراث فرهنگی و مفاخر، آداب و رسوم، هویت بومی و محلی در اقشار مختلف به ویژه جوانان)، گسترش فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی  در بخش های مختلف شهرستان، کیفیت‌ بخشی  به برنامه‌های فرهنگی اجتماعی، ارتقاء فرهنگ مناطق در ابعاد مختلف فرهنگی اجتماعی، تقویت تعاملات فرهنگی و اجتماعی و گسترش و تقویت گفتمان اقتصاد فرهنگ و هنر است.

طاهری  افزود : در این هفته فرهنگی هنری، علاوه بر ایجاد کارگاه های هنری، آثار هنرمندان در زمینه هنرهای تجسمی، خوشنویسی و آثار نویسندگان، مؤلفین و پژوهشگران شهرستان به نمایش گذاشته خواهد شد. همچنین معرفی آثار و ابنیه تاریخی و فرهنگی، اجرای برنامه های هنری شامل، تئاتر و موسیقی ، برگزاری شب شعر ، برگزاری نشست های فرهنگی با رویکرد احیای هویت اجتماعی در حوزه‌های گردشگری و صنایع دستی، برگزاری نمایشگاه  صنایع دستی و معرفی اماکن گردشگری، معرفی روستاهای هدف گردشگری، برگزاری جشنواره‌های غذاهای محلی، برگزاری نمایشگاه  پوشاک محلی، معرفی اقامتگاه های بوم گردی و گردشگری از برنامه های هفته فرهنگی است .

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورامین در ادامه عنوان داشت:  این هفته فرصت مغتنمی است برای معرفی داشته ها و توانمندیهای فرهنگی و هنری ادارات شهرستان و ما سعی کرده ایم با بهره گیری از پتانسیل ها و ظرفیت های موجود، برنامه های خود را به بهترین وجه در شهرستان ورامین به نمایش بگذاریم.

طاهری عنوان کرد: توانمندی های فرهنگی، معرفی مناطق قدیمی، اجرای کارگاه های هنری و اجرای عصر شعر و ده ها برنامه و رویداد فرهنگی، اهم فعالیتهای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان  ورامین است که از عصر روز شنبه  سوم  آذر ماه سال جاری لغایت جمعه  نهم آذر  از ساعت ١٦ الی ٢١ در معرض دید بازدید کنندگان قرار خواهد گرفت.

منبع : روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین

انتهای پیام/

کد مطلب: 4764
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری