برگزاری جلسه کمیته فرهنگی مبارزه با مواد مخدر
تاریخ انتشار : آذر ۲۰, ۱۴۰۲ ۷:۳۷ ب.ظ
 
سومین کمیته فرهنگی پیشگیری از استعمال مواد مخدر با حضور اعضا کمیته، روسا و کارشناسان ادارات در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین 19 آذر 1402 برگزار شد.
 برگزاری جلسه کمیته فرهنگی مبارزه با مواد مخدر

به گزارش ندای وارنا؛ این جلسه با حضور عارف وهاب زاده کارشناس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شرق استان تهران، داریوش خزایی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، احسان ثامنی راد اداره رئیس بهزیستی شهرستان ورامین،حمیدرضا تاجیک معاون اجتماعی فرمانداری و محمدتقی رودگر نویسنده، کارگردان و پیشکسوت تئاتر در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین برگزار شد.

داریوش خزایی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین ضمن خیرمقدم به مدعوین گفت: هنر ابزاری بسیار مفید و موثر در درمان بسیاری از اختلالات روحی و روانی به ویژه آسیب های اجتماعی است و این مهم از دیرباز مورد تایید و استفاده بسیاری از روانشناسان قرار گرفته است.

وی با اشاره به انتقال آموزه ها از طریق زبان هنر اظهار داشت: هنر مهارتی است که می‌توان از طریق آن یا با زبان آن، هر پیامی را به شکل ساده، سریع، روان و قابل فهم و درک برای اقشار مختلف جامعه انتقال داد. باید برای رفع آسیب های اجتماعی به دنبال پیدا کردن راهکارها باشیم و به جای نصیحت و سخنوری به مشکلات و نحوه از بین بردن آن فکر کنیم.

خزایی عنوان کرد: تلاش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین بر این است که فعالیت های فرهنگی و هنری در حوزه آسیب های اجتماعی به قشر خاصی از جامعه محدود نشود و با هم افزایی دقیق و برنامه ریزی جامع و مدون برای همه اقشار جامعه قدم برداریم.

رئیس اداره در این جلسه از برگزاری دو همایش فرهنگی و هنری در حوزه آسیب های اجتماعی (پیشگیری از مواد مخدر) در شهرستان ورامین خبر داد و افزود: این اداره با همکاری سازمان فرهنگی و اجتماعی و ورزشی شهرداری ورامین، اولین همایش تئاتر خیابانی با عنوان فصل نوین انقلاب با موضوع آسیب های اجتماعی و دومین جشنواره فیلم کوتاه  را در دستور کار دارد که فراخوان اولین همایش تئاتر خیابانی  منتشر شده و تاکنون آثار خوبی در این زمینه به دبیرخانه همایش رسیده است، در خصوص جشنواره فیلم کوتاه نیز در هفته آینده فراخوان منتشر خواهد شد و تا پایان سال جاری اجرایی خواهد شد که امیدوارم با اجرایی شدن این برنامه های هنری بتوانیم در کاهش آسیب های اجتماعی به خصوص پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر مثمر ثمر باشیم.

عارف وهاب زاده کارشناس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شرق استان تهران نیز در این جلسه گفت:  انتقال آموزه‌های رفتاری به‌ وسیله ابزار بصری، اصل منطقی و اساسی در روان‌شناسی است که هنرمندان و ارباب هنر می‌توانند در این زمینه نقش رسانی داشته باشند.

وی  با تاکید بر نقش مهم رشته های هنری مانند موسیقی، تئاتر، نقاشی و … در کنترل هیجانات افراد و سوق دادن آن به سمت افکار مثبت یادآور شد: امروزه هنر علاوه بر اینکه به‌ عنوان روشی برای بیان و غلبه بر هیجانات و تنش‌های روحی و روانی در جامعه نقش‌آفرینی می‌کند، یکی از اصلی‌ترین راه‌ها در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی هم محسوب می‌ شود.

منبع: روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین

کد مطلب: 14991
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری