برگزاری سوگواره سراسری پریسکه های عاشورایی/حضور ۲۰۰ شاعر داخلی و خارجی
تاریخ انتشار : مهر ۲۶, ۱۳۹۷ ۱۱:۰۴ ب.ظ
 
سوگواره سراسری پریسکه های عاشورایی با حضور بیش از ۲۰۰ شاعر داخلی و خارجی در پیشوا برگزار شد.
 برگزاری سوگواره سراسری پریسکه های عاشورایی/حضور ۲۰۰ شاعر داخلی و خارجی

به گزارش ندای وارنا؛ آئین اختتامییه سوگواره سراسری پریسکه‌های عاشورایی با حضور دکتر ژیلا سجادی معاون وزیر کشور و مدیریت موسسه علمی کاربردی شهری و روستایی، بیش از ۲۰۰ شاعر کشوری و بین‌المللی از کشور عراق، لبنان، سوریه، گرجستان،ترکیه و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات مرکز علمی کاربردی شهرداری پیشوا برگزار شد.

ژیلا سجادی ، معاون وزیر کشور و مدیریت موسسه علمی کاربردی شهری و روستایی در آئین اختتامیه سوگواری سراسری پریسکه‌های عاشورایی اظهار داشت: برنامه‌های فرهنگی در مراکز علمی کاربردی از برنامه‌هایی است که باید به بهترین شکل ممکن اجرا و حمایت شود.

وی گفت: سوگواره سراسری پریسکه‌های عاشورایی برای سالار شهیدان که مظهر آزادگی و اخلاص و مقاومت است نقش محوری در ترویج فرهنگ نهضت عاشورا دارد چرا که از عشق واقعی سرچشمه می‌گیرد.

مدیر موسسه علمی کاربردی شهری و روستایی بیان کرد: مرکز علمی کاربردی شهرداری پیشوا در بین شصت و چهار مرکز زیر پوشش وزارت کشور از مراکز شاخص و نمونه محسوب می‌شود.

وی گفت :نقش مراکز علمی کاربردی توانمند سازی، مهارت آفرینی و به تبع آن اشتغال آفرینی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری ندای پیشوا؛ سوگواره پریسکه های عاشورایی با حضور شاعران پریسکه سرای شیعه و اهل سنت از اقصا نقاط کشور و جهان به همت شهرداری پیشوا و دانشگاه علمی کاربردی شهرستان پیشوا برای خلق نگاه و زبانی نو در حوزه اشعار عاشورایی با ارسال بیش از دویست اثر به دبیرخانه این سوگواره برگزار شد.

این سوگواره تخصصی توسط اساتید حوزه پریسکه سرایی ایران همچون سهراب براهام از کرمان داور باسابقه حوزه شعر، حجت حسن وند از خوزستان دارای مدرک رسمی داوری از کارگاه داوری کشور ، علیرضا خسروی دارنده مقام اول جشنواره شعر خلیج فارس و رضا محبی راد چهره شناخته شده شعر کوتاه در سطح داخلی و بین المللی داوری گردید.
همچنین بنیانگذار قالب شعری پریسکه و مسئول انجمن پریسکه سرایان ایران، استادعلیرضا بهرهی، سکان هدایت این سوگواره را بر عهده داشتند.
بعد از ارسال آثار به دبیرخانه این سوگواره، ۱۴۴ اثر به مرحله نهایی داوری ارسال و ۴۷ شاعر برای بخش سوم داوری برگزیده شدند.
در آئین اختتامیه این سوگواره که در دانشگاه جامع علمی کاربردی پیشوا برگزار گردید از شاعران پریسکه سرای منتخب در این سوگواره تقدیر به عمل آمد.

منبع : ندای پیشوا

انتهای پیام/

کد مطلب: 4698
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری