مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران خبر داد؛
برگزاری مراسم رونمایی از کتب نویسندگان بومی مناطق در استان تهران
تاریخ انتشار : مرداد ۳, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۵ ق.ظ
 
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران از برگزاری مراسم رونمایی از کتب نویسندگان بومی مناطق در استان تهران خبر داد.
 برگزاری مراسم رونمایی از کتب نویسندگان بومی مناطق در استان تهران

به گزارش ندای وارنا؛ علی نیکنام عصر چهارشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی قرچک که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد طی سخنانی با اشاره به اینکه قرچک از ۴ باب کتابخانه عمومی برخوردار است اظهار داشت: هر چه میزان تجهیزات و منابع کتابخانه های بیشتر و به روز تر باشد، به همان میزان استقبال مردم از کتابخانه ها نیز افزایش پیدا می‌کند.

نیکنام افزود: یکی از راه‌های جلوگیری از افزایش آسیب‌های اجتماعی فرهنگ کتابخوانی است لذا در این راستا چاره ای جز افزایش تعداد فضاهای کتابخانه ای نداریم.

وی با اشاره به اینکه در نظر داریم به منظور ارتباط بیشتر نویسندگان بومی با کتابخانه ها، در تمام کتابخانه های عمومی استان تهران، مراسم رونمایی از کتب نویسندگان بومی هر منطقه برگزار شود گفت: امیدواریم با این کار گام مؤثری در جهت اعتلای فرهنگ کتابخوانی در کشور برداشته شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران بیان داشت: کتابخانه ها در جوامع مدرن و توسعه یافته از اهمیت ویژه ای برخوردارند و این جایگاه در کشور ما که با فضای مجازی و رسانه‌ای گسترده‌ای روبرو است نیز بی بدیل است و با وجود توسعه فناوری‌های دیجیتال، کماکان مردم به کتابخانه ها روی می‌آورند.

وی با بیان اینکه کتابخانه ها، محدودیت فضا دارند افزود: تقویت کتابخانه ها، تنها وظیفه نهاد کتابخانه ها نیست بلکه ضرورتی است که همه مسئولان باید به آن اهتمام داشته باشند و برای تجهیز امکانات سخت افزاری و نرم افزاری، سهم خود را ادا کنند.

کد مطلب: 6676
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری