برگزاری نمایشگاه گل و کتاب ۲ برنامه محوری هفته فرهنگی پاکدشت است
تاریخ انتشار : آبان ۳, ۱۳۹۷ ۱۰:۵۸ ب.ظ
 
فرماندار پاکدشت با بیان اینکه پاکدشت از ظرفیت های زیادی برخوردار است گفت: برگزاری نمایشگاه گل و کتاب۲برنامه محوری هفته فرهنگی پاکدشت است.
 برگزاری نمایشگاه گل و کتاب ۲ برنامه محوری هفته فرهنگی پاکدشت است

به گزارش ندای وارنا؛هادی تمهیدی پیش از ظهر پنج شنبه در نشست خبری هفته فرهنگی، هنری و دومین نمایشگاه گل و گیاه شهرستان پاکدشت طی سخنانی اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای اجتماعی استان و شهرستان برای معرفی ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی هفته ای را به عنوان هفته فرهنگی در نظر گرفته شد، تا با این هدف دستگاه ها، ادارات و نهادهای مردم نهاد تلاش کنند تا بخشی از کمبود ها را در خصوص خلاهای فرهنگی با این اقدامات مرتفع کنند.

تمهیدی در ادامه افزود: همه دستگاه ها باید تمام توان خود در شهرستان را به کار بگیرند و در حوزه هایی که با آسیب و خلا مواجه هستیم کار علمی و فرهنگی انجام دهیم و برای این موضوعات تصمیم گیری و گام مثبت برای توسعه شهرستان برداریم.

وی با اشاره به تشکیل ستاد فرهنگی شهرستان گفت: در این ستاد مقرر شد هفته فرهنگی پاکدشت را بعد از ماه صفر برگزار کنیم و روزهای این هفته را از ۲۶ ابان تا ۲ آذر انتخاب کرده ایم و در این یک هفته برنامه ریزی ها صورت بگیرد و برنامه ها برگزار شوند و پیشنهادات متنوعی را از ادارات و فعالان حوزه فرهنگی و تشکل های مردم نهاد دریافت کرده ایم.

فرماندار پاکدشت با بیان اینکه ۲۰ برنامه محوری در خصوص برگزاری این هفته پیشنهاد شده است افزود: این برنامه ها در دبیرخانه ستاد مورد ارزیابی قرار گرفته اند و در نهایت ۲ برنامه مهم برای این روزهای فرهنگی به تصویب رسانده اند.

وی با بیان اینکه یکی از ظرفیت های ما در پاکدشت موضوع گل و کشاورزی است اظهار داشت: قبل از این پیشنهاد در صدد برگزاری نمایشگاه بزرگ بودیم و به دلیل دارا بودن این ظرفیت در پاکدشت این شهر به عنوان پایتخت گل ایران معرفی شده و ما معتقدیم با همه این ظرفیت ها هنوز جایگاهی تثبیت نشده است و با توجه به میزان سطح زیر کشت و قلمرو عرضه و پرورش گل نیازمند یک برنامه ریزی دقیق برای استفاده از این ظرفیت ها هستیم.

تمهیدی بیان داشت: تصمیم بر این بود نمایشگاه بزرگی را راه اندازی کنیم و می خواستیم در هفته فرهنگی برگزار شود و تلاش بر این است در این نمایشگاه ظرفیت ها عرضه شوند و زحمات گلکاران دیده شود و فضا برای ایجاد تبادلات علمی و تجاری در این حوزه فراهم شود و در برنامه اتی ما این است که نمایشگاه مناسبی را در کشورهای دیگر که خواهان برگزاری نمایشگاه هستند برگزار کنیم.

فرماندار پاکدشت افزود: یکی دیگر از مصوبات در هفته فرهنگی پاکدشت برگزاری نمایشگاه کتاب استانی است که مقارن با هفته کتاب است که با حضور ناشران شهرستانی و استانی نمایشگاه بزرگ کتاب را برگزار کنیم و نمایشگاه توانمندی های صنعتی نیز در برنامه های خود قرار خواهیم داد.

منبع :مهر

انتهای پیام/

کد مطلب: 4921
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری