بزرگترین آئین نمادین کاروان اسرای کربلا در ورامین برگزار می‌شود
تاریخ انتشار : مهر ۱۰, ۱۳۹۶ ۸:۱۸ ب.ظ
 
آئین نمادین حرکت کاروان اسرای کربلا روز سه‌شنبه ۱۱ مهر ۹۶ از میدان رازی تا میدان امام حسین(ع) ورامین برگزار می‌شود.
 بزرگترین آئین نمادین کاروان اسرای کربلا در ورامین برگزار می‌شود

به گزارش ندای وارنا به نقل از تسنیم، علی تاجیک در رابطه با آئین نمادین کاروان اسرای کربلا اظهار داشت: این برنامه حدود ۱۶ سال است که به همت هیئت دلسوختگان قمر بنی هاشم(ع) و استقبال گسترده مردم شهرستان در ورامین اجرا می‌شود، و در سال ۹۱ به ثبت ملی رسید.

وی در ادامه با اشاره به عوامل اجرایی این برنامه تصریح کرد: این برنامه شامل ۱۸ سر بریده روی نیزه‌ها، ۸۴ زن و بچه اسیر که سوار شتر و یا پیاده هستند، حدود ۳۰۰ نفر از اشقیاء که این کاروان را مشایعت می‌کنند، ۴۰ اسب و ۲۰ شتر است، و در کل حدود ۴۰۰ نفر لباس می‌پوشند.

مسئول روابط عمومی هیئت دلسوختگان قمر بنی هاشم(ع) در ادامه تصریح کرد: امسال در عوامل برنامه نسبت به سال گذشته افزایش حدود۱۰۰ نفر را داشتیم، و در حال حاضر حدود ۳ ماه است که عوامل طراحی و دوخت لباس در حال فعالیت هستند، همچنین عوامل اجرای نمایش که حدود ۷۰ نفر هستند در حال تمرین هستند و قرار است صحنه شهادت حضرت قاسم(ع) به نمایش گذاشته شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این برنامه نمایش مصائب خاندان عصمت و طهارت(ع) و حضرت زینب(س) است و اینکه این بانوی بزرگوار اسلام با وجود تمام این مصائب همواره مطیع امر ولی خود بودند.

کد مطلب: 2281
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری