بزرگ‌ترین آدم‌ها از دل روستاها و از دل مشکلات بیرون آمدند
تاریخ انتشار : آبان ۳۰, ۱۳۹۷ ۷:۴۱ ب.ظ
 
امام‌جمعه قرچک گفت: بزرگ‌ترین آدم‌ها از دل روستاها و از دل مشکلات درآمده‌اند؛ بی‌شک در جامعه کسانی موفق هستند که به خداوند نزدیک‌تر هستند.
 بزرگ‌ترین آدم‌ها از دل روستاها و از دل مشکلات بیرون آمدند

به گزارش ندای وارنا؛حجت اسلام والمسلمین حجت‌الله اسماعیلی در مراسم اختتامیه مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: باید قبل از هر حرکت و اقدامی خود را بشناسیم؛ پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) اسوه جهانیان است به جهت اینکه جامع‌ترین شخصیت در طول تاریخ است، بهترین الگو و اسوه برای جهان مدرن امروز است.

وی گفت: شما در مقطعی هستید که شخصیت شما قابلیت بالایی دارد تا نیازهای فطری شمارا در خود جمع کند.

اسماعیلی افزود: شما صاحب‌اختیار هستید و می‌توانید با بررسی‌ها و شناخت‌ها به برخی از واردات اجازه دهید و به برخی اجازه ندهید؛ صادراتی که از رفتار ما بیرون می‌آید برگرفته از واردات ما است در زمین هرچه بکارید همان را برداشت خواهید کرد.

امام‌جمعه قرچک بیان داشت: دوره جوانی دوره‌ی کاشت است اگر نتوانید برنامه‌ریزی درست و اساسی برای خود داشته باشید آینده‌ی خوبی نخواهید داشت‌.

وی تصریح کرد: آسیب‌های اجتماعی بسیار است، شناخت خود را باید نسبت به آسیب‌های اجتماعی که به آینده ما لطمه میزند بالا ببریم.

اسماعیلی بیان داشت: آمار نشان می‌دهد آدم‌های موفق در طول تاریخ کسانی بودند که به‌ظاهر از خانواده‌های ضعیف و با مشکلات بسیاری مواجه بودند اما آدم‌های بزرگی شدند؛ اگر خانواده شما آسیب‌دیده بودند باید با امید بیشتر تلاش کنید تا خانواده را از آسیب اجتماعی نجات دهند.

وی خطاب به دانش آموزان گفت: شما دانش آموزان دختر، مادران فردا هستید که هم در سلامت خانواده نقش دارید هم در سلامت خود و آینده‌تان نقش مهمی را باید ایفا کنید.

امام‌جمعه قرچک گفت: بزرگ‌ترین آدم‌ها از دل روستاها و از دل مشکلات درآمده‌اند؛ بی‌شک در جامعه کسانی موفق هستند که به خداوند نزدیک‌تر هستند.

وی اذعان داشت: مادر مخلص‌ترین و دلسوزترین مشاور شما است، در زندگی به پدر و مادران خود مشورت کنید.

خلاقیت، یادگیری و تفکر پنجمین راهکار یادگیری مهارت‌های اجتماعی است

مهدی نیکبخت مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان قرچک نیز در اختتامیه مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی گفت: کار کردن در چند مهارت اجتماعی باعث می‌شود تا سطح آسیب‌های اجتماعی هم در مدرسه و هم در محلات را به صفر برسانیم.

وی گفت: اولین مهارتی که در تصاویر نیروی انتظامی هم بود بحث خودآگاهی است؛ دانش آموزان اولین کاری که باید انجام دهند تا در مسیر آسیب اجتماعی قرار نگیرند ابتدا خود را بشناسد و به ضعف‌ها و نقاط قوت خود آگاهی پیدا کنند.

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان قرچک بیان داشت: نکته دوم که باید به آن خیلی بها دهیم و روی آن کار کنیم، توانایی حل مسئله است؛ باید مطالعه کرد کنکاش و جستجو کرد تا بتوانیم به توانایی حل مسئله برسیم.

وی تصریح کرد: سومین مهارتی که اولیا و همکاران و دانش آموزان باید روی آن‌ها کار کنند، مقابله با هیجان است؛ خیلی از کارها و اتفاقات نامطلوب به این خاطر است که ما علم و آگاهی مقابله با هیجانات را نداریم.

این مسؤول گفت: متأسفانه در مدارس دخترانه ما یک نکته منفی داریم و آن‌هم استرس و اضطراب است؛ اما یادگیری مقابله با استرس و اضطراب است که باید بر روی این موضوع اقدام کارشناسی صورت گیرد.

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان قرچک اذعان داشت: خلاقیت، یادگیری و تفکر پنجمین راهکار یادگیری مهارت‌های اجتماعی است.

نیکبخت گفت: ما مهارت‌های اجتماعی را در برابر آسیب اجتماعی قرار می‌دهیم یعنی هرچقدر ما آماده‌تر باشیم برای یادگیری مهارت‌های زندگی، این آسیب‌های اجتماعی از ما دورتر خواهد شد.

مدیر آموزش‌وپرورش قرچک اظهار داشت: تفکر انتقادی، نقد کردن، ششمین راهکار یادگیری مهارت‌های زندگی است؛ یعنی مدرسه باید مکانی باشد که دانش‌آموز عملکرد مدیر مدرسه و یا معلم را نقد کند.

وی خاطرنشان کرد: باید به دانش آموزان اجازه حرف زدن دهیم تا ما را نقد کنند؛ هر مدیری که می‌خواهد به موفقیت برسد باید نقدپذیر باشد.

نیکبخت در پایان گفت: هفتمین مهارت‌هایی که باید روی آن کار کنیم، توانایی نه گفتن است یعنی عزتمندی ما و غرور ما و آموزش‌هایی که باید به ما بیاموزد که به هر پیشنهادی جواب مثبت ندهیم.

منبع :فارس

کد مطلب: 5708
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری