بقعه متبرک امامزاده بی بی زبیده قرچک مرمت شد
تاریخ انتشار : مرداد ۲۰, ۱۳۹۷ ۷:۵۴ ب.ظ
 
رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان قرچک از انجام عملیات مرمت بقعه متبرک امامزاده بی بی زبیده روستای داود آباد از توابع بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.
 بقعه متبرک امامزاده بی بی زبیده قرچک مرمت شد

به گزارش ندای وارنا؛مجید ژاله نیا روز شنبه در گفت: عملیات مرمت بقعه متبرک امامزاده بی بی زبیده داود آباد با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیون تومان از محل اعتبارات تملک دارایی سال ۹۶ انجام شده است.
وی گفت: این امامزاده به دلیل آن که خارج از محدوده روستای داودآباد و در میان مزارع کشاورزی واقع شده کمتر مورد توجه قرار می گرفت و به دلیل نداشتن هیأت امنا ، دفن اموات نیز در آن انجام نمی شد.
وی افزود: با پیگیری های صورت گرفته ، اعتبار مورد نیاز برای مرمت این اثر تاریخی تأمین و با عقد قرارداد با استادکاران ، این عملیات با تهیه طرح جامع اجرا شد.
ژاله نیا تصریح کرد: پوشش گنبد این امامزاده طی سالیان متمادی به دلیل مرمت دستی و غیر اصولی توسط افراد سنگین شده بود و در نخستین مرحله مرمت ، نخاله های آن تخلیه و به صورت سنتی با کاهگل اندود شد.
وی تصریح کرد: به منظور پاکسازی دیواره ها ، برخی از آرایه های سیمانی و رنگی پاکسازی و آب بندی انجام و آبراه هایی برای عبور آب ناشی از بارش های جوی در کنار بقعه اصلی احداث شد.
رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری قرچک از حفر چاه برای جذب آب های سطحی ، محوطه سازی و شیب بندی سقف بقعه امامزاده به عنوان دیگر اقدامات صورت گرفته برای مرمت بقعه متبرک امامزاده بی بی زبیده روستای داودآباد قرچک یاد کرد.
وی اظهار داشت: شهرستان قرچک از ۱۲ اثر تاریخی شناسایی شده برخوردار است که از این تعداد ، ۶ اثر در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
وی از پل تاریخی باقرآباد ، مشهد کفن پوشان قیام ۱۵ خرداد دشت ورامین ، تپه ۵ هزار ساله فردیس ، تپه باستانی پوئینک ، تپه داود آباد و بقعه متبرک امامزاده ابراهیم و بی بی زبیده به عنوان آثار شاخص تاریخی قرچک یاد کرد.
قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
منبع :ایرنا

انتهای پیام /*

کد مطلب: 2916
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری