فرماندار قرچک خبر داد:
بهبود آب قرچک با اعتبار ۳۶۰ میلیاردی
تاریخ انتشار : آذر ۱۲, ۱۴۰۲ ۳:۰۸ ب.ظ
 
فرماندار قرچک درباره بهبود شرایط آب شرب مردم قرچک گفت: اعتباری بالغ بر ۳۶۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
 بهبود آب قرچک با اعتبار ۳۶۰ میلیاردی

به گزارش ندای وارنا؛ حسین فخاری فرماندار شهرستان قرچک درباره آخرین وضعیت آب شرب قرچک، اظهار کرد: برای بهبود وضعیت آب شرب در پیک مصرف پایان سال، ۳۶۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه افزود: شرایط فعلی آب شرب در شهرستان قرچک عادی بوده، اما برای شب عید و فصل گرما قطعاً با شرایط موجود دچار مشکل خواهیم بود که با پیش‌بینی‌های انجام شده و اقدامات در حال اجرا، برای پیک مصرف و تابستان سال آینده مشکلی نخواهیم داشت.

فرماندار قرچک درباره اقدامات در حال اجرا برای تأمین آب شرب در شهرستان قرچک مطرح کرد: احداث دو مخزن از مجموعه اقدامات تأمین آب شرب در پیک مصرف در حال اجرا بوده که یکی از راه‌های کنترل و تأمین آب ایجاد همین مخازن است که با تکمیل آن مشکل تأمین آب شهرستان برطرف خواهد شد.

فخاری در همین رابطه ادامه داد: یک مخزن ۲۰ هزار مترمکعبی جهت تأمین آب منطقه باقرآباد و یک مخزن ۴۵ هزار مترمکعبی جهت تأمین آب شهر قرچک در حال اجرا بوده که تا پایان سال فاز نخست این دو مخزن هر کدام به میزان ۱۰ هزار مترمکعب راه‌اندازی خواهند شد.

وی با اشاره به لوله‌گذاری انتقال آب بیان داشت: در همین راستا بالغ بر ۴۴ هزار و ۵۰۰ متر خط لوله‌گذاری برای انتقال آب به این دو مخازن همچنین مخزن آب‌شیرین‌کن قرچک در حال اجرا بوده، همچنین بازسازی و احیای چاه‌هایی که به هر دلیلی جهت برداشت آب با مشکل مواجه شدند، در دستور کار قرار دارد.

فرماندار قرچک درباره هزینه این پروژه‌ها عنوان کرد: برای خط انتقال آب ۲۲۰ میلیارد تومان و برای بهره‌برداری از فاز نخست مخازن باقرآباد ۶۰ میلیارد تومان، شهر قرچک ۸۰ میلیارد تومان و در مجموع ۳۶۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

فخاری در توصیه‌ای به مردم شهرستان قرچک خاطرنشان کرد: در راستای کاهش و اصلاح الگوی مصرف، مردم نهایت همکاری را با مجموعه آبفای شهرستان داشته که با کنترل الگوی مصرف، تجهیز و بازسازی چاه‌های موجود و راه‌اندازی مخازن در سال آینده دیگر شاهد مشکلات کم‌آبی نباشیم.

کد مطلب: 14863
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری