امام جمعه شهرستان پیشوا:
بی‌حجابی زیبنده شهرستان مقدس پیشوا نیست
تاریخ انتشار : خرداد ۳۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۳ ب.ظ
 
امام جمعه شهرستان پیشوا گفت: بی‌حجابی و بدحجابی‌هایی که طی ماه‌های اخیر رو به افزایش گذاشته، به هیچ عنوان زیبنده شهرستان مقدس پیشوا نیست و دادستانی باید به این موضوع ورود کند.
 بی‌حجابی زیبنده شهرستان مقدس پیشوا نیست

به گزارش ندای وارنا؛ حجت الاسلام روح الله باقری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه پیشوا که در صحن مطهر امامزاده جعفر(ع) اقامه شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و هفته قوه قضائیه اظهار کرد: قوه قضائیه آخرین ملجاء و پناهگاه مردمی است که از همه جا بریده و ناامید شدند، قضات باید با حق‌خواهی و حق‌طلبی، مقابل ظالمان و متخلفان اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ایستاده و امید را به جامعه تزریق می‌کنند.

وی افزود: همانطور که از قوه قضائیه انتظار می‌رود تا با تخلفات اقتصادی برخورد کند، در حوزه مسائل اجتماعی نیز توقع است که دادستان به عنوان مدعی‌العموم ورود پیدا کرده و مشکلات جامعه را برطرف کند.

خطیب جمعه پیشوا اظهار کرد: در چند ماه گذشته بدحجابی و بی‌حجابی برخی از بانوان، گریبانگیر شهر و دیار مذهبی پیشوا شده و لازم است تا در کنار اقدامات فرهنگی امام جمعه، سپاه، بسیج، آموزش و پرورش، دانشگاه، سازمان تبلیغات و دیگر ارگان‌های فرهنگی، برخورد سلبی نیز با افراد هنجار شکن انجام شود.

وی تصریح کرد: پیشوا شهر شهید و شهادت، مدفن فرزند امام هفتم و دیار افراد دین‌دار و محجبه است و نباید شاهد بی‌حجابی در آن باشیم، از نیروی انتظامی و دستگاه قضائی درخواست می‌شود تا برای رفع این معضل وارد میدان شده و اجازه قبح‌شکنی و حرمت شکنی به ویژه در اطراف حرم مطهر را به افراد ندهند.

باقری افزود: در حوزه سلامت نیز در روزهای اخیر مشاهده می‌شود مردم پروتکل‌های بهداشت را رعایت نکرده و سلامت مردم را به خطر می‌اندازند، از دستگاه قضا و نیروی انتظامی می‌خواهیم تا در این مباحث نیز ورود پیدا کرده و از برپایی مجالس عزاداری و جشن‌های ازدواج جلوگیری کنند.

وی گفت: وقتی بیش از ۱۳۰ روز برپایی نماز جمعه، حضور در اماکن مذهبی و مساجد ممنوع شده، مردم نیز باید با رعایت مسائل بهداشتی، از شیوع مجدد ویروس کرونا جلوگیری کنند، امروز نیز مانند جنگ، سلامتی و جان مردم در خطر است و باید با همدلی و همکاری، در مقابل این بیماری ایستادگی کنیم.

امام جمعه پیشوا با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و ایام دهه کرامت گفت: حضرت فاطمه معصومه، الگوی تمام عیار دختران ایران اسلامی است، دشمنان تلاش دارند تا با نابود کردن کیان خانواده، جامعه اسلامی را نابود کنند ولی توسل به سیره عملی این بزرگواران، توطئه دشمنان را خنثی می‌کند.

کد مطلب: 8879
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری