رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین:
تاریخ شفاهی قیام ۱۵خرداد سال۴۲ جمع‌آوری می‌شود
تاریخ انتشار : خرداد ۱۰, ۱۳۹۹ ۴:۵۹ ب.ظ
 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین گفت: تاریخ شفاهی دیار ۱۵ خرداد به سرعت از همه شاهدان قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ دشت ورامین جمع‌آوری خواهد شد.
 تاریخ شفاهی قیام ۱۵خرداد سال۴۲ جمع‌آوری می‌شود

به گزارش ندای وارنا؛  حجت الاسلام سید کمیل موسوی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین در  خصوص قیام ۱۵خرداد ورامین، اظهار کرد: یکی از مشکلات و چالش‌های به پیروزی رسیدن انقلاب مردمی در سال ۵۷ این بود که مردم به هر دلیلی هنوز توانایی کار دسته جمعی را پیدا نکرده بودند یا اینکه شجاعت این کار نبود و یا تجربه تاریخی آن وجود نداشت.

وی ادامه داد: به نظرم آن تجربه تاریخی برای مردم وجود نداشت و همین باعث نیاز به صف شکنی شد که باید یک عده‌ای از مردم به صورت دسته جمعی جلوی حکومت ظالم بایستند تا الگویی برای دیگران شود و اصطلاحاً خط شکنی اتفاق بیفتد تا سایر مردم هم به صحنه بیایند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین گفت: بزرگترین اتفاقی که در قیام ۱۵خرداد مردم عزیز دشت ورامین رخ داد این بود که این‌ها الگوی دسته جمعی ایستادن و قیام برای خدا کردن را به صورت عمومی به مردم عزیز کشور آموختند.

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: یکی از بزرگ‌ترین موفقیت‌ها در قیام ۱۵خرداد ۴۲ این بود که همه اقشار جامعه به هر زبانی نقش ایفاء کردند و دلیل آن این بود که همه یک کار جمعی انجام دادند.

وی بیان کرد: مهم‌ترین بُعدی که در این قیام بسیار اهمیت داشت، ایستادگی و جان دادن به خاطر رهبر کاریزما بود که بعد از سال‌ها مردم دیار ۱۵خرداد دشت ورامین به تمام نقاط کشور مخابره و آموزش دادند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین افزود: یعنی مردم بخاطر رهبری که حقیقتاً در رهبری کردن از نظر معنویت و بزرگواری همه چی تمام بود حاضر شدند جان خود را هم بدهند تا این رهبر به ادامه راه کادر سازی و ایجاد انقلابی که در جهت بلند کردن پرچم مستضعفان برمی‌دارد، بپردازد.

حجت الاسلام موسوی اضافه کرد: نکته‌ای که در قیام ۱۵خرداد بسیار حائز اهمیت بوده این است که با برگزاری مراسمات گرامیداشت شهدای ۱۵خرداد در روزها، ماه‌ها و سال‌های بعد از آن باعث شد این یاد همیشه زنده نگه داشته شود اما آن چیزی که یکی از برنامه‌های مهم اداره تبلیغات اسلامی ورامین است و برای آن کار برنامه‌ریزی می‌کنیم جمع آوری تاریخ شفاهی دیار ۱۵خرداد است.

وی عنوان کرد: ما عزیزان، سروران و بزرگواران زیادی داریم که قیام ۱۵خرداد سال ۴۲ را از نزدیک شاهد بودند و در آن ایام خودشان در صف مبارزان حضور داشتند و باید خاطرات شفاهی این عزیزان را جمع آوری کنیم تا خدایی نکرده سال‌های بعد اگر از دست شان دادیم این میراث را با خودشان نبرند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین در پایان اظهار داشت: با همکاری و برنامه‌ریزی‌هایی با موسسه فرهنگی هنری رسول آفتاب تاریخ شفاهی دیار ۱۵خرداد به سرعت از همه شاهدان جمع‌آوری خواهد شد که بعدها دست مایه عظیم یک منبع بزرگ و موثقی از اتفاقات ۱۵خرداد در اختیار هنرمندان، نویسندگان، شاعران و حتی خطاطان و طراحان قرار گیرد که کاری که می‌خواهد برای دیار ۱۵ خرداد انجام شود یک کار موثق و منوط به تاریخ  و دقیق باشد.

کد مطلب: 8257
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری