تامین کالاهای اساسی هیئات مذهبی تهران با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال
تاریخ انتشار : مرداد ۲, ۱۴۰۲ ۱۱:۳۵ ق.ظ
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران گفت: کالاهای اساسی ۳ هزار هیأت مذهبی دارای مجوز در تهران با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال از محل موقوفات خیران تامین شد.
 تامین کالاهای اساسی هیئات مذهبی تهران با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال

به گزارش ندای وارنا؛ سیدحسن میرکریمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران اظهار کرد: بیش از ۸۰ درصد از موقوفات خیران به اجرای مراسم مذهبی به ویژه ماه های محرم و صفر اختصاص دارد  و این وظیفه ذاتی اوقاف است که این نیات را به محل مصرف برسانیم.

وی گفت: امسال نیز همچون سال گذشته با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال نسبت به تامین کالاهای اساسی هیات مذهبی از جمله برنج، مرغ، گوشت، شکر و چای اقدام کردیم که حدود ۳ هزار هیات مذهبی مجوز دار از این خدمات بهره می برند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران ادامه داد: کارت های خرید در اختیار هیئات مذهبی، مساجد و حسینیه ها که دارای مجوز سازمان تبلیغات و کانون مساجد است تعلق می گیرد که حداقل اعتبار این کارت ها ۵۰ میلیون ریال خواهد بود.

میرکریمی تصریح کرد: هیئات مذهبی را در سه سطح تقسیم بندی کردیم و هیات هایی که عزادارن بیشتری دارند به تبع این مبلغ چند برابر افزایش پیدا می کند که پیش بینی کردیم این اعتبار تا ۲۵۰ میلیارد ریال افزایش پیدا کند و در سطح سراسر کشور نیز ۱۳ هزار هیات توسط سازمان اوقاف از این کارت های اعتباری بهره می برند.

وی خاطرنشان کرد: اعتبار این کارت ها از محل نیات واقفان تامین شده تا هیات های مذهبی بدون هیچ وجهی و با تخفیفات مناسب نسبت به تهیه کالاهای اساسی اقدام کنند.

کد مطلب: 13675
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری