تراکم زیاد دانش آموزان قرچک نتیجه مهاجرت بی رویه است
تاریخ انتشار : مهر ۲۲, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۰ ب.ظ
 
سرپرست فرمانداری قرچک گفت: شهرستان قرچک به دلیل نزدیکی به تهران همواره مورد توجه مهاجرانی از سایر مناطق کشور است و این امر تراکم دانش آموزان در مدارس را افزایش داده است.
 تراکم زیاد دانش آموزان قرچک نتیجه مهاجرت بی رویه است

به گزارش ندای وارنا؛بهمن خطیبی روز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش که در محل فرمانداری قرچک برگزار شد اظهار داشت: یکی از مسائل مهم که در حوزه آموزش و پرورش باید به آن پرداخته شود، تراکم زیاد دانش آموزان به دلیل مهاجرت های بی رویه به قرچک است که برای رفع آن باید از تمامی ظرفیت های موجود از جمله خیرّین استفاده کرد.
وی افزود: تعداد مدارسی که امروز در اختیار آموزش‌وپرورش قرچک قرار دارد، جوابگوی نیازهای دانش آموزان نیست و فرسودگی تعدادی از این مدارس ، بر مشکلات موجود افزوده است.
خطیبی اظهار داشت: مشکل کمبود مدارس در مناطق شهری و روستایی قرچک باید از طریق معاونت عمرانی فرمانداری بررسی شود تا با کمک گرفتن از ظرفیت خیرین مدرسه ساز، اداره کل نوسازی، شهرداری و شورای اسلامی برای احداث فضاهای جدید، تراکم دانش آموزان را به متوسط استان نزدیک کنیم.
وی با اشاره به موضوع قلع و قمع مدارس در شهرستان قرچک گفت: در گذشته مدارسی به آموزش و پرورش واگذار شده و این که امروز برخی از افراد تلاش دارند تا با ورود به حریم آموزش و پرورش، این مجموعه را با مشکل مواجه کنند، قابل قبول نیست.
سرپرست فرمانداری قرچک افزود: تمامی مسئولان باید از آموزش و پرورش دفاع کرده و نگذارند تا برای فضاهای آموزشی مشکلی به وجود آید.
وی با بیان این که دانش آموزان و جوانان به نشاط و پویایی نیاز دارند از مسئولان آموزش و پرورش خواست تا در اجرای برنامه فرهنگی ، پویایی، تحرک، نشاط و شادابی دانش آموزان را نیز در نظر گیرند.
خطیبی تصریح کرد: مدیرانی که برای مدارس انتخاب می‌شوند نیز باید پویا، فعال و بانشاط باشند تا بتوانند برنامه های متنوعی در حوزه آموزش و پرورش اجرا کنند.
وی پائین آمدن سن اعتیاد را زنگ خطری برای جامعه دانست و افزود : مسئولان آموزش و پرورش باید با برگزاری کلاس‌های مشاوره‌ای و آگاه‌سازی و نیز کارگاه‌های آموزشی از ابتلای جوانان به مواد مخدر جلوگیری کنند.
شهرستان قرچک با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
بیش از ۵۱ هزار دانش آموز در مدارس قرچک مشغول به تحصیل هستند.

منبع : ایرنا

انتهای پیام/

کد مطلب: 4515
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری