فرماندار فیروز کوه:
ترویج فرهنگ فرزند آوری بمنظور جوانی جمعیت مهم است
تاریخ انتشار : آذر ۱۷, ۱۴۰۱ ۱:۵۷ ب.ظ
 
فرماندارشهرستان فیروز کوه گفت: جوانی جمعیت و ازدیاد نسل مورد تایید مقام معظم رهبری است و فرهنگ سازی برای فرزندآوری باید در دستور کار دستگاه‌ها قرار گیرد.
 ترویج فرهنگ فرزند آوری بمنظور جوانی جمعیت مهم است

محمد حیدری منش روز پنجشنبه گفت: مقام معظم رهبری هشدار بر مقابله با کاهش جمعیت ومقابله با شعار فرزند کمتر ، زندگی بهتر دارند و تاکید بر فرزند آوری و ازدیاد نسل راهکاری برای مقابله با این شعارمربوط به دهه ۶۰ است.

وی ادامه داد: رویکرد کاهش جمعیت در دهه ۵۰ اتفاق افتاد و نتایج را دردهه ۷۰ دیدیم و امروز باید برای ازیاد نسل تلاش کنیم تا نتایج را در یک دهه بعد با افزایش جمعیت ببینیم.

فرماندار شهرستان فیروز کوه با اشاره به نگاه ویژه دولت سیزدهم بر موضوع جوانی جمعیت و حمایت از خانواده ، اظهار داشت: در ۱۹ آبان ۱۴۰۰ بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تصویب شد و این قانون به مدت ۷ سال به طور آزمایشی از سوی رئیس مجلس ابلاغ شده تا اقدامات لازم در مدت یاد شده انجام شود.

حیدری منش ادامه داد: بر اساس این قانون ستاد ملی جمعیت به ریاست ابراهیم رییسی رئیس جمهور در سطح کشور و شهرستان ها شکل گرفت و در شهرستان فیروز کوه ستاد جوانی جمعیت شکل گرفته و فعال است. وی ادامه داد: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ۷۲ ماده قانونی دارد به موضوعات مهم در حوزه زنان ،خانواده ، ازدواج، فرزندآوری، اعطای تسهیلات، تامین مسکن، بهداشت، سلامت ،مسائل رفاهی کارکنان و سیاست های تشویقی برای بانوان تاکید شده است.

فرماندار شهرستان فیروز کوه ادامه داد: ۴۳ ماده از قانون جوانی جمعیت یعنی ۶۰ درصد این قانون وظایفی است که برای وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی دیده و در مواردی ابلاغ شده است.

حیدری منش افزود: اجرای قانون جوانی جمعیت در طی یکسال گذشته ۴۸ درصد پیشرفت داشته است، اقداماتی بر عهده وزارت بهداشت است ودر این قانون افزایش کمک هزینه اولاد و حق عائله مندی کارکنان دیده شده و تسهیلات مرخصی زایمان از ۶ ماه به ۹ ماه افزایش پیدا کرده و بیمه مادران خانه دار که دارای سه فرزند و یا بیشتر هستند در سطح روستا شکل گرفته و در حال اجرا است.

وی ادامه داد: در این قانون تصویب شده که مادران با تولد فرزند دوم صاحب خودرو بشوند که در حال اجرایی شدن است، تسهیلات ازدواج به یکصدو پنجاه میلیون تومان رسیده و افزایش آن به ۲۵۰ میلیون تومان در دست اقدام است وایجاد تسهیلاتی برای فرزند آوری در دست اقدام و اجرا است.

فرماندار شهرستان فیروز کوه ادامه داد: اعطای زمین در شهرهای غیر کلان یکی دیگر از تسهیلات در نظر گرفته شده برای حمایت از خانواده و ازیاد نسل است.

حیدری منش با اشاره به اقداماتی که در سطح شهرستان برای حمایت از افزایش جمعیت شکل گرفته، توضیح داد: در بیمارستان امام خمینی «ره» شهرستان هزینه ای برای زایمان دریافت نمی شود و برای افراد تحت پوشش بیمه و فاقد بیمه زایمان رایگان است.

وی ادامه داد: اطلاع رسانی در حوزه مسائل تربیتی ، اجرای طرح ایران جوان بمان، راه اندازی کانال نفس برخی از اقدامات انجام شده برای حمایت از جوانی جمعیت در سطح شهرستان است. فرماندار شهرستان فیروز کوه تاکید کرد: اعمال سیاست‌های تشویقی و پیروی از الگوی زندگی به سبک اسلامی برای ازیاد نسل و جوانی جمعیت راهگشا است .

شهرستان فیروز کوه با جمعیت سیال ۵۰ تا ۱۵۰ هزار نفر در فصول مختلف سال در شرق پایتخت قرار دارد.

کد مطلب: 11078
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری