تشییع پیکر مطهر شهید گمنام در ری قبله تهران
تاریخ انتشار : دی ۱۶, ۱۴۰۱ ۵:۲۲ ب.ظ
 
همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین (س) و ایام شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی پیکر پاک یک شهید جاویدالاثر (گمنام) در محله دولت آباد در قبله تهران، شهرری تشییع و خاکسپاری شد.
 تشییع پیکر مطهر شهید گمنام در ری قبله تهران

به گزارش ندای وارنا؛ پیکر پاک شهید گمنام تازه تفحص شده ۸سال دفاع مقدس روز جمعه در زیر بارش باران رحمت الهی درمحله فلکه سوم دولت آباد روی دستان مردم شهید پرور این منطقه تشییع شد.
پیکر این شهید گمنام پس ازتشییع در انتهای بلوار قدس بوستان توسکا که دراین روز به حرمت این شهید بزرگوار به بوستان حضرت ام‌البنین‌(س) تغییر نام پیدا کرد در خانه ابدی آرام گرفت.
این مراسم شاهد حضور پر شور زنان و مردان و جوانان همراه با عکس هایی از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که با اشک و ماتم به همراه شاخه های گل و تابلو عکس های فرزندان شهیدشان به استقبال این پیکر پاک و مطهر آمده بودند خود نمایی می‌کرد.
انتقال فرهنگ ایثار وشهادت به دانش آموزان
درحاشیه این مراسم حمید زمانی فرماندار شهرستان ری با بیان اینکه ما امروز افتخار داشتیم مهمان یک دسته گل محمدی از زمان دفاع مقدس باشیم به خبرنگار ایرنا گفت: مردم سنگ تمام گذاشتند و مردانه استقبال جانانه ای از این شهید عزیز داشتند و ما به عنوان مسئول باید با عمل خودمان مردم را نسبت به شهدا امیدوار نگاه داریم.
وی افزود: انتقال فرهنگ ایثار وشهادت بخصوص به دانش آموزان مدارس توسط معلمان عزیزمان باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد بر ماست چرا که فرهنگ شهادت را به طور صحیح به نسل جدیدمان انتقال بدهیم.
تشییع شهدای گمنام یکی از مسیرهای جهاد تبیین است
حسین نصراله رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: تشییع شهدای گمنام توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است و یکی از مسیرهای جهاد تبیین است.
نصراله افزود: جوانان امروز باید بیایند و ببینند جوانان دیروز چه کرده اند و کار را برای تحویل گرفتن و آشنا شدن با سیره زندگی شهدا حتما انجام شدنی است .
وی افزود: امروز در این مکان که ما هستیم جایگاه خوبیست که پیام شهدا را به مردم برسانیم.

این مراسم با شرکت سرهنگ قنبری فرمانده سپاه حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام ، سید محمد ناظم رضوی شهردار منطقه ۲۰،مسئولین شهرستان ری و بسیجیان و خانواده معظم شهدا و مردم شهید پرور دولت آباد برگزار شد.
شهرستان ری ۲ هزار و ۷۴۷ شهید دوران دفاع مقدس، هفت هزار و ۳۰۰ جانباز، ۴۸۶ آزاده و ۱۵۵ شهید مدافع حرم تقدیم کرده است. یک سوم شهدای مدافع حرم استان تهران از این شهرستان هستند.

کد مطلب: 11617
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری