تصمیماتی که بی رونقی را به دانشکده کشاورزی ورامین هدیه داد
تاریخ انتشار : آبان ۱۸, ۱۳۹۷ ۹:۱۹ ب.ظ
 
انتقال مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین- پیشوا از دانشکده کشاورزی و تحصیلات تکمیلی این واحد دانشگاهی سبب بی رونقی دانشکده مذکور و خاک خوردن تاسیسات آن شده است.
 تصمیماتی که بی رونقی را به دانشکده کشاورزی ورامین هدیه داد

به گزارش ندای وارنا؛دانشگاه آزد اسلامی واحد ورامین – پیشوا در ۷ مرداد سال ۱۳۶۴ در میدان رازی شهر ورامین افتتاح شد و خوشبختانه علی رغم کاستی ها و سختی ها توانست مسیر و روند پیشرفت را به خوبی طی کند و در حال حاضر این واحد به یکی از واحدهای جامع دانشگاه آزاد اسلامی تبدیل شده و دارای ۵ دانشکده کشاورزی، مامایی و پرستاری ،ادبیات و علوم انسانی ، علوم پایه وعلوم زیستی و بیش از ۱۵۰رشته درسی در مقاطع کاردانی ، کارشناسی ،کارشناسی ارشد و دکتری و حضور بیش از ۱۵ هزار دانشجو از سراسر کشور است.

اما آن چه امروز در این واحد دانشگاهی آزاردهنده است، از رونق افتادن ساختمان دانشکده ابتدایی این دانشگاه در میدان رازی شهر ورامین است، ساختمانی که زیرساخت اصلی آن توسط واقفان و خیرین نیک اندیش ورامینی برای توسعه و پیشرفت علم و دانش در این منطقه وقف شده و یکی از مهم ترین عوامل پیشرفت این واحد دانشگاهی است.

استقرار دانشکده کشاورزی و نیز دانشکده تحصیلات تکمیلی این واحد دانشگاهی در این قسمت از شهر ورامین سبب رونق ساختمان اولیه و پایه این دانشگاه شده بود، اما چندی است، مدیریت جدید این واحد اقدام به انتقال تحصیلات تکمیلی هر رشته به دانشکده خود کرده و این اقدام به بی رونقی و خلوتی این بخش از دانشگاه آزاد واحد ورامین- پیشوا منجر شده است.

تنها ۳۰۰ دانشجو در محوطه بزرگ دانشکده کشاورزی و تحصیلات تکمیلی تحصیل می کنند

یکی از اساتید قدیمی و با سابقه دانشگاه آزاد واحد ورامین- پیشوا در این خصوص  گفت: من از ابتدا در این دانشگاه فعالیت می کنم، اما امروزه زمانی که وارد دانشکده کشاورزی می شوم، با مشاهده ساختمان های بی رونق، خالی از دانشجو و بی شور و شوق، غم تمام وجودم را فرا می گیرد.

وی که نمی خواست، نامش ذکر شود، ادامه داد: در حال حاضر حدود ۳۰۰ دانشجوی کارشناسی و تحصیلات تکمیلی در رشته کشاورزی و علوم دامی در این دانشکده تحصیل می کنند، که ۱۰۰ نفر آن ها در حال انجام کراهای فارغ التحصیلی و دفاع و … هستند و عملا حدود ۲۰۰ دانشجو در این فضای بزرگ حضور دارند، حال آن که آزمایشگاه ها و تجهیزات فراوانی که برای تحصیلات تکمیلی در این ساختمان اجرا و هزینه زیادی نیز برای آن شده است، خاک می خورد و تصمیم رییس جدید این واحد دانشگاهی عملا این ساختمان را به سوی بی رونقی و تعطیلی سوق داده است.

این استاد دانشگاه افزود: از قدیم و بر اساس تصمیمات کارشناسی اتخاذ شده، علاوه بر مقطع کارشناسی رشته کشاورزی و علوم دامی، دانشکده های تحصیلات تکمیلی نیز در این ساختمان فعال بود و این ساختمان به عنوان تنها قسمت دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین- پیشوا که مجوز آن برای شهرستان ورامین است، دارای رونق بود، ولی متاسفانه تصمیمات اخیر به طور کلی رونق را از این واحد برده است.

انتقال بین ۲ دانشکده ایجاد مزاحمت برای اساتید بود

رییس جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین پیشوا، اما نظر دیگری داشته و گفت:  در حال حاضر مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی رشته کشاورزی و علوم دامی مانند گذشته در ورامین مستقر است، تمام اعضا هیات علمی و کارمندان نیز در این واحد فعالیت دارند، اما استقرار مقاطع تحصیلات تکمیلی رشته های دیگر در این دانشکده سبب ایجاد مزاحمت هایی برای استادان می شد.

حامد زارعی اضافه کرد: به عنوان مثال یک استاد رشته حقوق که در یک روز هم با دانشجویان کارشناسی و تحصیلات تکمیلی کلاس داشته باشد، باید برای کلاس دانشجویان کارشناسی حقوق به پیشوا برود و برای کلاس با دانشجویان تحصیلات تکمیلی به ورامین بازگردد، که این امر سبب ایجاد مشکلاتی برای استاد می شد.

برهم زدن تقسیم ماموریت قدیم دانشکده ها به نفع دانشگاه آزاد نیست

نماینده مردم شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی و از اساتید و دست اندرکاران قبلی این واحد دانشگاهی در گفت: بر اساس سیاستگذاری های دانشگاه آزاد اسلامی مرکز ورامین به عنوان تحصیلات تکمیلی و مرکز پیشوا به عنوان تحصیلات کارشناسی تقسیم ماموریت و فعالیت ها در این ۲ واحد بر این اساس انجام می شد، به نظر من این حالت حالت خوب و تقسیم کار منطقی بود، حوزه کاردانی و کارشناسی در پیشوا و حوزه تحصیلات تکمیلی در ورامین مستقر بود.

سید حسین نقوی حسینی ادامه داد: ما در حال حاضر نیز همان تقسیم ماموریتی را قبول داریم و برهم زدن این تقسیم ماموریتی صورت گرفته به نظر من برای دانشگاه آزاد و نیز برای همکاری های ۲ شهرستان ورامین و پیشوا صحیح نیست.

در هر حال، آن چه به نظر می رسد و از نظرات اساتید و کارشناسان بر می آید، این است، که دانشکده کشاورزی و تحصیلات تکمیلی این واحد دانشگاهی به عنوان هسته اصلی باید مورد توجه بیشتر قرار بگیرد، تا از رونق آن کاسته نشود، اما باید منتطر ماند و دید مسئولان این واحد دانشگاهی در آینده چه تصمیماتی اتخاذ می کنند.

منبع :مهر

انتهای پیام/

کد مطلب: 5361
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری