معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرمانداری پیشوا:
تعاونی آب‌بران در پیشوا ایجاد می‌شود
تاریخ انتشار : شهریور ۱۹, ۱۳۹۹ ۷:۵۲ ب.ظ
 
معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرمانداری پیشوا گفت: به منظور دستیبابی کلیه کشاورزان از آب کشاورزی، شرکت تعاونی آب‌بران در پیشوا ایجاد می‌شود.
 تعاونی آب‌بران در پیشوا ایجاد می‌شود

به گزارش ندای وارنا؛حسین کردستانی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه کشاورزی که در محل فرمانداری پیشوا برگزار شد اظهار کرد: شهرستان پیشوا با بیش از هزار و ۴۰۰ هکتار گلخانه و هزاران هکتار اراضی قابل کشت، قطب کشاورزی استان تهران در محصولات مختلف محسوب می‌شودکه مهمترین محدودیت توسعه این حوزه، کمبود منابع آبی است.
وی اظهار کرد: بروز پدیده فرونشست در دشت ورامین، در پی افزایش میزان بهره‌برداری از سفره‌های زیرزمینی صورت گرفته و لازم است تا علاوه بر مدیریت مصرف آّب با  استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری، بر توزیع آن نیز در قالب تعاونی آب‌بران نظارت جدی‌تری صورت گیرد.
وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های کشاورزی پیشوا و اهمیت آب در توسعه این حوزه، ایجاد تعاونی آب‌بران به منظور مدیریت و افزایش بهره‌وری منابع ضروری است.
کردستانی افزود: تشکیل این تعاونی علاوه بر افزایش مشارکت ذی‌نفعان، موجب هماهنگی و نظارت بیشتر بر تقسیم و توزیع آب میان کشاورزان می گردد.
وی گفت: ساز و کار و مقدمات تشکیل تعاونی آب‌بران در شهرستان فراهم شده و نیاز است تا با همت دستگاه‌های متولی از جمله جهاد کشاورزی و امور آب منطقه، این مهم هر چه سریع‌تر به سرانجام برسد.
وی اظهار کرد: فراگیر شدن این گونه تشکل‌ها در صورتی که فرآیند ایجاد آنها به طور صحیح و به صورت کارشناسی انجام پذیرد، موجب توسعه پایدار و مدیریت بهینه مصرف آب کشاورزی می‌شود.
معاون فرماندار پیشوا افزود: با توجه به اهمیت حوزه کشاورزی ضروری است تا افراد خوشنام و مورد وثوق کشاورزان به عنوان نماینده آب‌بران انتخاب شده و به تائید شورای اسلامی روستا و بخشداری برسند.
پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

کد مطلب: 10439
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری