تعریض جاده جیتو، هدیه دولت سیزدهم به شهروندان قرچکی
تاریخ انتشار : مهر ۲۴, ۱۴۰۲ ۸:۱۵ ب.ظ
 
جاده موسوم به جیتو، یکی از مهمترین راه‌های بین شهرستان‌های قرچک و پاکدشت است که پس از سال ها انتظار و به بار آوردن تلفات متعدد جاده‌ای به همت دولت سیزدهم تعریض شد تا رضایت مردم در تردد از این جاده جلب شود.
 تعریض جاده جیتو، هدیه دولت سیزدهم به شهروندان قرچکی

به گزارش ندای وارنا؛ قرچک از جمله شهرستان‌های تک بخشی استان تهران است که بیش از ۴۰ هزار نفر از جمعیت ۲۷۰ هزار نفری آن در مناطق روستایی زندگی می‌کنند، مجاورت شهرستان قرچک با پاکدشت، باعث ایجاد جاده‌های روستایی شده بود که با افزایش سکونت افراد در این مناطق بر حجم تردد خودروها نیز افزوده شده و امروز این جاده‌ها به تنها محل تردد خودروهای سبک و سنگین تبدیل شده‌اند و اکثر خودروهای عبوری برای دسترسی به مناطق مختلف، مجبورند که از این جاده های روستایی عبور کنند.

با وجود گسترش قرچک و پاکدشت، جاده های روستایی بین این ۲ شهرستان، همچنان تعریف مسیر روستایی را دارند و مشکلات آنها باعث بروز حوادث متعدد جاده ای در مسیرهای روستایی شده است.

جاده روستایی موسوم به پوئینک قشلاق جیتو، جاده جیتو و محور قلعه نو املاک از جمله محورهای مواصلاتی قرچک به پاکدشت است که به دلیل عرض کم، تاریکی مطلق در شب، اختلاف سطح با شانه خاکی و جای خالی علائم راهنمایی و رانندگی به مسیرهای پرخطری تبدیل شده اند و حوادث متعدد رانندگی، جان مردم را در معرض خطر قرار داده است.

محور قرچک به جیتو، به دلیل عبور از عبور از میان این شهرستان، یکی از مهمترین محورهای مواصلاتی به روستاهای شمالی و شهرستان قرچک است که به گفته مسئولان اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب شرق تهران، در طول شبانه روز بیش از ۶ هزار دستگاه خودروی سبک و سنگین از آن عبور می کند، محوری که پس از سال ها و با همت مسئولان و تلاش دولت سیزدهم، عملیات تعریض آن در کوتاه ترین زمان ممکن اجرایی و پس از زیر سازی و اسفالت به بهره برداری رسید.

برای اجرای این طرح، بیش از ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شد که با پیگیری های صورت گرفته، این طرح مهم اجرا و زیر بار ترافیک قرار گرفت.

سرپرست فرمانداری قرچک: جاده چیتو از مطالبات مردم و رانندگان عبوری بود

سرپرست فرمانداری شهرستان قرچک روز دوشنبه در خصوص اجرای این طرح به خبرنگار ایرنا گفت: طرح تعریض ضلع شرقی محور قرچک به پاکدشت موسوم به جیتو به طول چهار کیلومتر و عرض ۳۲۰ سانتی متر، یکی از مهمترین مطالبات مردم ساکن در طول مسیر و نیز رانندگان عبوری از این محور بود که با پیگیری‌های صورت گرفته، زمینه عملیاتی شدن آن فراهم شد.

تعریض جاده جیتو، هدیه دولت سیزدهم به شهروندان قرچک و پاکدشت

حسین فخاری افزود: با همکاری مناسب بین مسئولان شهرستان های قرچک و پاکدشت و تلاش مسئولان اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای، کار آزادسازی حریم ضلع شرقی این محور مواصلاتی با همراهی مالکان و کشاورزان صورت گرفت و در کمترین زمان و پیش از شروع فصل بارش‌های فصلی، عملیات زیرسازی و آسفالت آن انجام شد تا تردد در این محور مهم، با سهولت و خطر کمتری همراه باشد.

وی خاطرنشان کرد: پس از تکمیل آسفالت بخش تعریض شده، به منظور افزایش سطح ایمنی، کل مسیر نیز به صورت یکپارچه آسفالت شده و علائم راهنمایی نصب و خط کشی نیز انجام می شود تا رانندگان با ایمنی کامل در آن تردد کنند.

این مسئول اظهار داشت: با تکمیل این طرح و با تعامل و همکاری مسئولان شهرستان قرچک، کار آزادسازی ضلع غربی محور قرچک – پاکدشت نیز انجام می شود تا این محور مهم مواصلاتی به جاده ای استاندارد تبدیل شود.

شهرستان قرچک با بیش از ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده که این شهرستان از هشت روستای دارای دهیاری برخوردار است.

شهرستان پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است. َ

کد مطلب: 14410
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری