تقدیر از گروه «قاصدک» در دومین جشنواره آواها و نواهای رضوی
تاریخ انتشار : مرداد ۸, ۱۳۹۶ ۸:۲۹ ب.ظ
 
گروه موسیقی «قاصدک» به عنوان گروه برگزیده بخش ردیف دستگاهی در دومین جشنواره آواها و نواهای رضوی تقدیر شد.
 تقدیر از گروه «قاصدک» در دومین جشنواره آواها و نواهای رضوی

به گزارش ندای وارنا، شنبه ۷ مرداد ۹۶ در دومین جشنواره آواها و نواهای رضوی از گروه موسیقی قاصدک به سرپرستی سعید اسماعیلی از شهرستان ورامین به عنوان گروه برگزیده بخش ردیف دستگاهی با اهدا تندیس ویژه جشنواره و جایزه نقدی، تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است، این دوره از جشنواره با رویکرد بین المللی و با حضور هنرمندانی از کشورهایی نظیر ترکیه، تاجیکستان، آذربایجان و افغانستان برگزار شده است.

لازم به ذکر است این گروه، در اولین دوره این جشنواره که در سال ۹۵ برگزار شد نیز مقام برگزیده کشور را بدست آورده بود.

این گروه فعالیت خود را از سال ۷۴ با مجوز رسمی از وزارت ارشاد آغاز و در طول این سالها با اجراهای متعدد در فستیوالها، کنسرتها و جشنواره های متعدد در داخل و خارج از کشور، خودش را تثبیت کرد.

از جمله موفقیت های این گروه می توان به اجرای کنسرت در شهر تاریخی نیشابور و در آرامگاه خیام نیشابوری در سال ۸۳، اجرای برنامه در شبهای موسیقی ایران در تالار وحدت در سال ۸۵، کسب مقام اول «جشنواره موسیقی شبهای موسیقی استان تهران» در سال ۹۳، اجرای برنامه در دانشگاهها و مراکز فرهنگی پایتخت کشور تایلند بانکوک به دعوت سفارت ایران در سال ۹۳، کسب مقام برگزیده کشور در «سومین دوره جایزه ادبی و هنری محتشم» و برگزیده کشور در «جشنواره طلوع خرداد» در سال ۹۴، کسب مقام برگزیده کشور در «جشنواره کشوری آواها و نواهای رضوی» در سال ۹۵ اشاره کرد.

کد مطلب: 1937
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری