تقدیم گل به پروانه های جاویدان حوزه سلامت
تاریخ انتشار : اسفند ۱۷, ۱۳۹۸ ۱۲:۳۶ ق.ظ
 
جهت ارتقای پرسنل درمانی مبارزه با ویروس کرونا حرکتی آمیخته با عشق و لطافت و صمیمیت امروز ۱۴ اسفند یک اقدام خودجوشانه توسط تعاونی گل و گیاه تنکابن، عباس آباد و رامسر صورت گرفت.
 تقدیم گل به پروانه های جاویدان حوزه سلامت

کرونا پر تکرارترین کلمه این روزها می باشد این ویروس که در جهان در حال حاضر همه گیر شده است اما هنوز در ایران نتوانسته روحیه مردم را زمین گیر کند. پرستاران، پزشکان، صنعنگران، کشاورزان، دامداران، همه و همه زن و مرد در تلاشند تا در کنار هم این ویروس ناخوانده را شکست داده و به زباله دان تاریخ بفرستند.

امروز چهارشنبه اعضای اتحادیه گل و گیاه کشور دست به اقدام روحیه بخش برای کادر درمانی و پرستاران حافظ سلامت بیماران ویروس کرونا زدند و تعاونی گل و گیاه تنکابن و رامسر با گل های زیبا پرورشی خود از اقدامات کادر درمانی تقدیر و با تقدیم گل به این پروانه های جاویدان سهم خود را در همراهی با آنان ایفا کردند.

شریفی مدیر عامل اتحادیه گل و گیاه کشور در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار داشت: در شرایط کنونی که لازم است همگی به سهم خود در برابر عملکرد این ویروس اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای انجام دهیم قصد داریم تا جای که این امکان برای ما باشد با گل و گیاه خودمان از زحمت کشان و خدومان عرصه سلامت به نوعی تقدیر کنیم.

وی گفت: پرستاران با قلبی رئوف با صبر، تحمل و شکیبایی در تمام صحنه ها در کنار بیماران جهت ارائه خدمات درمانی حاضر هستند و لازم است، این گونه اقدام در جهت روحیه بخشی به کادر درمانی و پرستاران ادامه داشته و ما به سهم خود در کنار آن ها خواهیم بود.

غلامرضا تقوی مدیرکل دفترگل و گیاهان زینتی وزرات جهاد کشاورزی در گفت و گو با خبرنگاران، ضمن تقدیر تشکر از این اقدام باغبانان رئوف کشور بیان کرد: این حرکت خود جوش و از سر حس مسئولیت اجتماعی صورت گرفته و درس خوبی است برای همه ما که در چنین مواقع سهم خود را از همبستگی برای فائق آمدن مشکلات مشخص کنیم.

وی گفت: اکنون که مردم مجبور گذراندن قرنطینه خانگی هستند و در این شرایط برای افزایش روحیه و کاهش استرس، بهترین چیز انس گرفتن با گل و گیاه و رسیدگی به گیاهان خانگی است و این روزها مردم بیش از هر زمان دیگری به انس با گل و گیاهان زینتی نیاز دارند.

تقوی افزود:گل و گیاهان آپارتمانی نه تنها هیچ گونه خطری ندارند بلکه بسیاری از آنها موجب تصفیه بیشتر هوا و ترسیب کربن و کمک به ایجاد هوای پاک برای تنفس می شوند .

وی خاطرنشان کرد: گل و گیاهان آپارتمانی موجود در منازل امکان ضد عفونی با محلول های ترکیبی الکل و وایتکس را دارند و از این طریق به گل و گیاهان آسیبی نمی رسد.

مدیرکل دفترگل و گیاهان زینتی وزرات جهاد کشاورزی تصریح کرد: مردم ضمن مراقبت و نگهداری از گل های موجود در منازل، ضروریست نسبت به افزایش تعداد گیاهان در منزل اقدام کنند و به ازای حداقل ۱۰ مترمربع، بهتر است یک گلدان از گیاهان برگساره ی را تهیه کنند.

انتهای پیام/

کد مطلب: 7282
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری