فرماندار ورامین:
تقسیمات سیاسی منطقه کویر ورامین نیازمند بازنگری است
تاریخ انتشار : دی ۱۷, ۱۴۰۲ ۲:۴۸ ب.ظ
 
فرماندار ورامین تقسیمات سیاسی منطقه کویر جنوب شرق را نیازمند بازنگری دانست و گفت: این موضوع بین استانی، چالش‌هایی را برای شهرستان و مردم ورامین در بر دارد.
 تقسیمات سیاسی منطقه کویر ورامین نیازمند بازنگری است

به گزارش ندای وارنا؛ مجید درویشی فرماندار ورامین درباره کویر جنوب شرق تهران، اظهار کرد: در ورامین بالغ بر ۲۵۰۰ کیلومترمربع منطقه کویر حفاظت شده وجود دارد.

وی بیان کرد: این منطقه حفاظت شده زیر نظر محیط‌زیست استان بوده و همه مراتع عشایر ورامین و استان تهران در این ۲۵۰۰ کیلومتر منطقه حفاظت شده محیط زیستی قرار گرفته که وسعتی بالغ بر ۲۵۰ هکتار دارد.

فرماندار ورامین به تقسیمات سیاسی این منطقه اشاره و عنوان کرد: در گذشته که تقسیمات کشوری انجام شده، بخش زیادی از این منطقه حفاظت شده در حوزه جغرافیایی استان‌های قم و سمنان قرار گرفته و بخش حداقلی نیز در استان تهران قرار دارد.

درویشی درباره چالش‌های این تقسیمات سیاسی، افزود: عشایر ورامینی هنگام استفاده از این مراتع در حوزه سرزمینی استان دیگری قرار می‌گیرند و در صورت وقوع اتفاق و یا حادثه‌ای، به منظور پیگیری باید به استان‌های قم و یا سمنان مراجعه کنند.

وی در همین رابطه ادامه داد: در حوزه محیط زیستی و امنیتی نیز با همین چالش مواجهیم، نگهداری این منطقه بر عهده شهرستان ورامین بوده اما اگر اتفاقی در این حوزه سیاسی رخ دهد، مردم باید به استان‌های قم و سمنان مراجعه کنند.

فرماندار ورامین نگهداری محیط زیست این منطقه را با اخلال دانست و تأکید کرد: این مهم برای شهرستان ورامین به‌ویژه عشایر آن چالش‌هایی را به وجود آورده و با تطابق حوزه‌های تعلیف دام با عرصه‌های زیست‌محیطی و سیاسی مشکلات به مراتب کمتر خواهد شد.

درویشی با اشاره به اینکه وقوع این اتفاقات در تقسیمات سیاسی طی مدت ۱۰ سال اخیر در شهرستان ورامین صورت گرفته، اظهار کرد: موارد ذکر شده در گذشته متعلق به شهرستان ورامین بوده و اسناد آن نیز موجود است، به همین منظور با هماهنگی معاون امنیتی استانداری تهران پیگیری‌های لازم در این باره در حال انجام است.

به گزارش تهران نیوز، محسن نایبی معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران هفته گذشته در این منطقه حفاظت شده حضور یافته و پس از بازدید و بررسی جزئیات، موضوع پیگیری تقسیمات سیاسی کویر جنوب شرق ورامین را در دستور کار قرار داده است.

تهران نیوز

کد مطلب: 15231
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری