فرمانده سپاه ناحیه ورامین:
توزیع ۳هزار بسته معیشتی در رزمایش کمک مؤمنانه ورامین/ پرداخت ۶۰۰ وام قرض الحسنه
تاریخ انتشار : اردیبهشت ۱۲, ۱۳۹۹ ۴:۳۹ ب.ظ
 
فرمانده سپاه ناحیه ورامین گفت: در مرحله اول رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه با کمک خیران و سایر نهادها توانستیم ۳هزار بسته معیشتی بین نیازمندان شهرستان ورامین توزیع کنیم.
 توزیع ۳هزار بسته معیشتی در رزمایش کمک مؤمنانه ورامین/ پرداخت ۶۰۰ وام قرض الحسنه

به گزارش ندای وارنا؛  سعید تاجیک فرمانده سپاه ناحیه ورامین ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان اظهار کرد: شکر خدا با انجام مرحله اول رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه توفیقات بسیار خوبی در کشور حاصل شده است.

وی تصریح کرد: با فعالیت جهادی حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج همچنین استفاده از توان و اطلاعات نهادهای مردمی و ادارات دولتی اعم از مساجد، بهزیستی، کمیته امداد، مؤسسات خیریه، انجمن زندانیان، تاکسیرانی و شهرداری، بخشداری، اتاق اصناف، اداره کار و رفاه اجتماعی و هر نهاد دیگری که فکر می‌کردیم می‌تواند اطلاعاتی در خصوص نیازمندن متأثر از کرونا داشته باشند فعالیت را شروع کردیم و در مرحله شناسایی موفق شدیم تعدادی از نیازمندان شهرستان را احصاء کنیم و این نیازمندان شناسایی شده را از طریق کمیته امداد، بهزیستی و مؤسسات خیریه عبور دهیم و به عدد نیازمندان واقعی برسیم.

فرمانده سپاه ناحیه ورامین خاطرنشان کرد: این حرکت خودش یک اقدام بسیار اساسی، زیربنایی و جهادی بود که شاید از عهده هیچ مجموعه‌ای جزء مجموعه بسیج بر نمی‌آمد و بسیجیان عزیز همواره آماده به کار هستند که چنین اموری را انجام دهند.

تاجیک اضافه کرد: امور مساجد، سازمان تبلیغات اسلامی و دفتر ائمه جمعه شهرستان و حتی قرارگاه فرهنگی خاتم الانبیاء(ص) به ما کمک کردند تا در این موضوع بتوانیم توفیق خوبی حاصل کنیم.

وی افزود: پس از اینکه شناسایی صورت گرفت با استفاده از ظرفیت خیران، ادارات و نهادهای دولتی و پایگاه‌های مقاومت بسیج، ائمه جمعه و جماعات، موکب‌ها و هیأت‌ها و مؤسسات خیریه به لطف خدا اقدام به جمع‌آوری بسته‌های معیشتی در مرحله اول به خوبی انجام شد.

فرمانده سپاه ناحیه ورامین بیان داشت: در مرحله اول از رزمایش مواسات ۳هزار بسته معیشتی توسط خیران، ائمه جمعه و جماعات، موکب‌ها، بسیج و سپاه تهیه و بین نیازمندان توزیع شد.

تاجیک تصریح کرد: ۲هزار بسته توسط خیران، بخشداری مرکزی و دهیاری‌های بخش مرکزی شهرستان، ۲۰۰ بسته معیشتی توسط هیأت مهدیه ورامین، ۲۰۰ بسته توسط مؤسسه پدر مهربان بقیع،  ۲۰۰ بسته توسط قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) و ۳هزار بسته هم قبل از این رزمایش بین نیازمندان منطقه خیرآباد توزیع شد و این میزان مجموعه بسته‌هایی بودند که در مرحله اول تهیه و در بین نیازمندان واجد شرایط شهرستان توزیع شد.

وی یادآور شد: هزار بسته حمایتی در قالب وجه نقد از طریق کمیته امداد به مبلغ ۴میلیارد ریال بین نیازمندان کرونایی توزیع شد.

فرمانده سپاه ناحیه ورامین عنوان کرد: ۶۰۰ وام قرض الحسنه یک میلیون تومانی با هماهنگی امام جمعه موقت شهرستان و قرارگاه فرهنگی نمازجمعه، بسیج کارگری سپاه و انجمن صنفی کارگران انجام شد.

تاجیک اظهار داشت: توزیع بن نان با هماهنگی خیران و پیگیری انجمن صنفی کارگران و حوزه بسیج کارگری در تمام نانوایان شهرستان با محوریت نیازمندان متأثر از کرونا انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در مجموع تاکنون در مرحله اول رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه ۷۵ رأس دام سبک و سنگین هم توسط عشایر غیور و ولایت‌مدار شهرستان ورامین اهداء شده که این مهم بعد از دفاع مقدس تاکنون سابقه نداشته است و در مرحله دوم این کار ادامه دارد و همانطور که به گفته فرمانده بسیج عشایری فرمودند آماده این هستند تا ۱۰۰ رأس دام هم در این مرحله تقبل کنند.

فرمانده سپاه ناحیه ورامین در پایان بیان کرد: از روز گذشته مرحله دوم رزمایش کمک مؤمنانه آغاز شده است که اولین مرحله آن ۱۶۰۰ بسته معیشتی بود که از طریق حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج و با محوریت مساجد، ائمه جمعه و فرماندهان پایگاه‌ها توزیع شد و اکنون در حال تحویل گرفتن و توزیع این بسته‌ها هستند و در این مرحله علاوه بر آن ۵۰۰ بسته معیشتی دیگر نیز در دست اقدام است.

کد مطلب: 7653
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری