فرماندار پیشوا:
توسعه اشتغال در روستاهای پیشوا در اولویت کاری دهیاران باشد
تاریخ انتشار : مهر ۳۰, ۱۳۹۶ ۳:۳۱ ب.ظ
 
فرماندار شهرستان پیشوا گفت: با توجه به رویکردهای کلان دولت و نظام برای رونق کسب و کار و بهبود وضع معیشتی مردم، توسعه اشتغال در روستاهای این شهرستان باید از اولویت‌های کاری دهیاران باشد.
 توسعه اشتغال در روستاهای پیشوا در اولویت کاری دهیاران باشد

به گزارش ندای وارنا به نقل از فارس، محمدکرم محمدی ظهر امروز در جلسه شورای اشتغال شهرستان پیشوا با اشاره به شعار «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» در سال جاری اظهار کرد: بحث رونق تولید و اشتغال و کاهش آسیب‌های اجتماعی ازجمله مباحث مطرح دولت و نظام است.

وی با اشاره به تأکیدات رئیس‌جمهوری بر رونق کسب و کار گفت: امروز که ایجاد اشتغال به‌عنوان یک موضوع جدی در کشور مطرح است، همه مدیران باید توجه به تولید و اشتغال را به‌عنوان یک رویکرد جدی در دستور کار خود قرار دهند.

فرماندار شهرستان پیشوا اظهار کرد: ازآنجاکه معیشت مردم پیشوا متکی بر کشاورزی و امور دامی است، دهیاران و شوراهای اسلامی باید از ظرفیت‌های روستایی موجود در این زمینه استفاده کرده و از آن در جهت رونق و شکوفایی روستاها بهره ببرند.

محمدی دهیاران را مدیران محلی و بازوی اجرایی دولت در روستاها دانست و گفت: با توجه به نقش غیرقابل‌ انکار اشتغال در کاهش آسیب‌های اجتماعی، ضرورت دارد تمام ابعاد تأثیرگذار در فرآیند توسعه اشتغال در روستاها به‌دقت توسط دهیاران بررسی شود.

وی بیان داشت: بدون شک با توجه به رویکردهای کلان دولت و نظام در جهت توسعه و رونق کسب و کار، توسعه اشتغال در روستاها باید از اولویت کاری دهیاران باشد و با توجه به ظرفیت کشاورزی و دامی موجود در این منطقه، ایجاد اشتغال و کارآفرینی در این بخش‌ها می‌تواند موجب ارتقای سطح معیشتی در جوامع روستایی شود.

فرماندار شهرستان پیشوا اظهار کرد: شوراهای اسلامی روستاها نیز می‌توانند با نقش اثرگذار خود در جهت جلب مشارکت بیشتر روستاییان و تشویق آنان به طرح‌های تعاون محور در راستای توسعه اقتصادی روستاها نقش‌آفرینی کنند.

محمدی با بیان اینکه توسعه اشتغال می‌تواند منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی شود، گفت: اینکه هر روز افراد بیشتری جذب نهادها و سازمان‌هایی مانند کمیته امداد و بهزیستی و یا مراکز خیریه شوند، هنر نیست بلکه هنر در انجام برنامه‌ریزی به‌منظور توانمندسازی افراد برای کاهش مراجعه افراد به این نهادها است.

وی با بیان اینکه از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی بومی‌سازی و مردمی‌سازی اقتصاد است، گفت: باید از ظرفیت مردم در اداره امور جامعه استفاده کرد و به آنان قدرت مداخله در امور را داد.

فرماندار شهرستان پیشوا به اجرای طرح «روستاتعاون» اشاره کرد و گفت: با تشکیل تعاونی‌ها و ساماندهی ظرفیت‌های کوچک می‌توان زمینه‌های فراوانی را در جهت تولید و اشتغال ایجاد کرد و دولت نیز در این زمینه تسهیلات لازم با نرخ پایین بانکی را ارائه می‌دهد و از تعاونی‌ها حمایت می‌کند.

محمدی به‌ضرورت توسعه راه‌های بین روستایی در شهرستان پیشوا اشاره کرد و گفت: توسعه راه‌های روستایی یکی از مهم‌ترین خدمات زیربنایی و پیونددهنده مناطق روستایی با یکدیگر و با شهر است که می‌تواند موجب رونق‌بخشی اقتصاد روستاها و در نتیجه توسعه اقتصاد شهرستان شود.

کد مطلب: 2419
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری