تولید کنندگان فرش دستبافت ورامین تسهیلات ارزان قیمت دریافت می کنند
تاریخ انتشار : شهریور ۱۶, ۱۳۹۶ ۱۲:۴۴ ب.ظ
 
رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان ورامین از اختصاص تسیهلات بانکی با نرخ سود 4 درصد به تولید کنندگان فرش دستبافت در این شهرستان خبر داد.
 تولید کنندگان فرش دستبافت ورامین تسهیلات ارزان قیمت دریافت می کنند

به گزارش ندای وارنا به نقل از ایرنا، حسن میرزایی اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل های ارسالی از سوی وزارت تعاون ، کار و رفاه امور اجتماعی ، تسهیلات مشاغل خانگی با نرخ ۴ درصد به خصوص فعالان و تولید کنندگان حوزه هنر صنعت فرش دستباف در جهت کمک به رونق و تولید این هنر اختصاص پیدا می کند.

وی افزود : پرداخت این تسهیلات به کارگاه های قالیبافی شامل تولیدکنندگان فرش،رفوگران ، طراحان و رزنگرزان باعث میشود تا چرخه این صنعت در شهرستان ورامین بیشتر از قبل پویا گردد.
میرزایی بیان کرد: صنعت فرش ورامین از ظرفیت و قابلیت های فراوانی برخوردار است که ثبت جهانی طرح میناخانی فرش ورامینی نمونه ای از این ظرفیت ها دارد.
وی گفت : تسهیلات مشاغل خانگی به افرادی تعلق می گیرد که دارای مدرک فنی حرفه ای شامل بافنده خانگی ،گبه بافی، رنگرزی، طراحی سنتی فرش دستباف ، نخ ریسی سنتی و رفوگری فرش بوده و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قالیبافی باشند.
رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت ورامین گفت : میزان پرداخت تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی به متقاضیان مستقل حداکثر ۵۰ میلیون ریال و برای متقاضیان پشتیبان حداکثر ۷۵۰ میلیون ریال به ازاء هر ۱۵ نفر تحت پوشش می باشد.
وی افزود : متقاضیان دریافت تسهیلات پس از ثبت نام در سایت مشاغل خانگی به نشانی www.mashaghelkhanegi.ir به همراه برگ ثبت نام حاوی کد رهگیری حداکثر تا پایان شهریورماه به اداره صنعت ، معدن وتجارت ، واحد فرش مراجعه نمایند.
تولید کنندگان ورامین سالانه یک هزار متر مربع فرش دستبافت تولید می کنند.

کد مطلب: 2122
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری