مدیرکل مدیریت بحران استان تهران:
تکذیب خبر «فرونشست زمین» در پاکدشت
تاریخ انتشار : تیر ۱۷, ۱۳۹۹ ۸:۴۵ ب.ظ
 
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران توضیحاتی را درباره خبر «فرونشست زمین» در پاکدشت ارائه کرد.
 تکذیب خبر «فرونشست زمین» در پاکدشت

به گزارش ندای وارنا؛  منصور درجاتی  با تکذیب خبر «فرونشست زمین» در پاکدشت گفت: در پاکدشت محله‌ای وجود دارد که به محله شن و ماسه مشهور است. در گذشته و حدود ۱۰ الی ۱۵ سال پیش این محل، محل برداشت مخلوط های رودخانه ای از بستر رود دره و آبروفت‌های فصلی بوده است.

وی با بیان اینکه براساس تشخیص و دستور ضابط و مدیریت شهری وقت برداشت مخلوط شن و ماسه تعطیل و این منطقه تبدیل به معدن متروکه شده، ادامه داد: متاسفانه عده‌ای سودجو اقدام به خاک‌ریزی در این معدن شن و ماسه متروکه کرده و با آماده سازی کاذب و تسطیح بدون مقاومت خاک،  ۷ ساختمان دارای ۲۷ واحد مسکونی که علی الظاهر طبق مقررات پروانه ساخت و پایان کار نیز دارند، در این منطقه احداث کرده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با بیان اینکه پس از حدود ۱۰ سال از ساخت این ساختمان‌ها ترک‌هایی بر روی دیواره این ساختمان‌ها مشاهده شده، تصریح کرد: مالکان این خانه‌ها پس از مشاهده ترک‌ها به شهرداری مراجعه کرده و موضوع را اطلاع دادند. پس از آن با توجه به اینکه شهرداری متوجه احتمال بروز خطر مشترک برای این هفت ساختمان شده ، نسبت به اسکان موقت ساکنان ۲۷ واحد اقدام کرده است.

درجاتی با بیان اینکه این اقدام با هدف جلوگیری از آسیب‌های ثانویه انجام شده است، تصریح کرد: فرونشست که یک پدیده طبیعی و طولانی مدت است در این منطقه رخ نداده است. در حال حاضر تحقیقات و بررسی‌ها در حال انجام است تا مشخص شود که چه قصوری در این بخش انجام شده و مقصران احتمالی آن چه کسانی هستند. پس از آن نیز نتیجه از سوی شهرداری اعلام خواهد شد.

کد مطلب: 9509
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری