نوش‌آبادی با اشاره به مذاکرات استراتژیک میان بغداد و واشنگتن:
ثبات عراق در گرو وحدت ملی و خروج نیروهای آمریکایی است
تاریخ انتشار : خرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۹:۴۸ ب.ظ
 
نماینده مردم ورامین در مجلس با اشاره به مذاکرات استراتژیک میان بغداد و واشنگتن، گفت: آمریکایی‌ها دنبال بهانه برای تثبیت حضور خود در عراق و منطقه هستند حال آنکه ثبات عراق در گرو وحدت ملی و خروج نیروهای آمریکایی از این کشور است.
 ثبات عراق در گرو وحدت ملی و خروج نیروهای آمریکایی است

به گزارش ندای وارنا؛ با اشاره به گفت‌وگوی استراتژیک میان بغداد و واشنگتن، در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آمریکا مبنی تداوم حضور نیروهای آمریکایی در عراق تا زمان نابودی داعش، گفت: حضور آمریکایی‌ها در عراق نامشروع است و با موازین حقوق بین الملل سازگار نیست.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمریکایی‌ها عامل بی ثباتی در منطقه شدند. حضور آنها و هم‌پیمانانشان در منطقه به ویژه در عراق عامل اصلی مشکلات و بی‌ثباتی ها است.

نوش آبادی با تاکید بر اینکه دولت و مجلس عراق مصمم به خروج نیروهای آمریکایی از عراق هستند، افزود: آمریکایی‌ها قطعا به راحتی خاک عراق را ترک نمی‌کنند، بنابراین دولت و مجلس عراق باید تدابیر سخت گیرانه تری را برای خروج آمریکایی‌ها اتخاذ کند تا زمینه ثبات در عراق فراهم شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: داعش به میزان گذشته در عراق حضور ندارند هرچند هنوز افراد وابسته به این گروه تروریستی در عراق هستند، در واقع خطر داعش در منطقه از بین رفته است اما آمریکایی‌ها به دنبال بهانه برای ماندن در عراق هستند.

وی ادامه داد: موضع جمهوری اسلامی ایران نیز ثبات و ایجاد امنیت توسط کشورهای منطقه در منطقه است. دولت و مجلس عراق باید امنیت این کشور را تامین کنند. عراق کشوری آزاد و مستقل است.

نوش آبادی تاکید کرد: خروج آمریکا‌یی‌ها از عراق قطعا موجب تثبیت امنیت در این کشور خواهد شد، ثبات عراق نیز در گرو ایجاد وحدت ملی و برخورد با نیروهای خارجی و عوامل بیگانه است و کسانی که مبارزه با داعش را بهانه حضورشان در عراق قرار دادند.

گفتنی است، پیش از این مقتدی صدر با اشاره به مذاکرات استراتژیک آمریکا و بغداد، گفت که تنها هدف آمریکا از سلطه‌گری‌اش در جهان گسترش دامنه تسلط، قدرت و سرکشی‌اش به واسطه زرادخانه‌های جنگی، هسته‌ای، بیولوژیکی و غیره است و هیچ توجهی به ملت‌ها و نیازهایشان ندارد.

کد مطلب: 8771
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری