فرماندار ورامین:
جاده آبیک قزوین به چرمشهر تا ۳ ماه آینده تکمیل می‌شود
تاریخ انتشار : شهریور ۹, ۱۳۹۶ ۱۲:۰۹ ب.ظ
 
فرماندار ورامین با اشاره به اقدامات دولت در حوزه راه و شهرسازی گفت: جاده آبیک قزوین به چرمشهر تا سه ماه آینده تکمیل می‌شود و برای حل بزرگ‌ترین معضل ورامین، که ورودی این شهرستان از ری به ورامین است امیدوارم با تکمیل طرح کمربندی جنوبی، مشکل برطرف شود.
 جاده آبیک قزوین به چرمشهر تا ۳ ماه آینده تکمیل می‌شود

به گزارش ندای وارنا به نقل از تسنیم، محمدرضا یوسفی شامگاه چهارشنبه ۸ شهریور ۹۶ در مراسم گرامیداشت هفته دولت که در حسینیه قمر بنی‌هاشم(ع) روستای خورین با حضور سید محسن محمودی امام جمعه موقت شهرستان، سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی سایر مسئولان شهرستان برگزار شد، با اشاره به اهمیّت روز عرفه اظهار داشت: تقاضا می‌کنم حتی برای یکبار هم که شده معانی دعای عرفه را به فارسی بخوانید، این دعا نکات ارزنده‌ای دارد، امام حسین(ع) در جای جای این دعا فقط از خداوند تشکر می‌کند.

وی در ادامه بیان کرد: امام حسین(ع) در هیچ کجای این دعا در مورد خود و اجدادش سخن نمی‌گوید؛ بلکه خاضعانه و مخلصانه خدای سبحان را حمد می‌کند، توحید ناب در دعای عرفه است و من معتقدم هر کس این دعا را صادقانه بخواند حتماً عرفه‌ای می‌شود چون توحید ناب است.

فرماندار ورامین سپس با بیان اینکه ما مدیون شهدای مدافع حرم هستیم خاطرنشان کرد: محرم در پیش است و شما دلدادگان امام حسین (ع) به یاد شهدای مدافع حرم هم باشید، این شهدای مدافع حرم همان عون و جعفر هستند، مدافعان حرم همان‌هایی هستند که از رقیه و زینب(س) دفاع کردند.

در مبارزه با داعش کار جدی است

یوسفی افزود: به خانواده‌های شهدای مدافع حرم سر بزنید، اینها خیلی مظلوم هستند، مدافعان حرم به دفاع از آرمان‌های ما می‌روند؛ اما برخی در جامعه ما می‌گویند که اینها می‌روند که دلار بگیرند، چه دلاری می‌گیرند، در مبارزه با داعش، کار جدی است او رفته که برنگردد و از حریم اهل بیت(ع) دفاع کند.

وی در ادامه با اشاره به ساده‌زیستی شهیدان رجایی و باهنر تصریح کرد: این شهیدان در سخت‌کوشی و تلاش مضاعف بی‌نظیر بودند، در توجه به محرومان زبانزد بودند و از یک طرف در مقابل محرومان بسیار خاضع بودند و در سازمان ملل مقتدرانه از نظام اسلامی دفاع می‌کردند، و به خاطر همین‌ ویژگی‌ها بود که این هفته را هفته دولت نامیدند.

خدمات حمایتی دولت به محرومان بی‌نظیر است

فرماندار ورامین با بیان اینکه خدمات دولت در این منطقه بی‌نظیر بوده عنوان کرد: یکی از خدمات دولت در زمینه حمایت از محرومان است، به عنوان مثال مستمری مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) از ۵۰ هزار تومان به ۱۸۰ هزار تومان افزایش یافته است، و اگر خانواده‌ای جوان بیکاری داشته باشند یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بابت مهارت‌آموزی آن‌ها می‌دهیم، همچنین هر کارفرمایی که اینها را به کار بگیرد دولت تا ۲ سال بیمه این افراد را متقبل می‌شود.

یوسفی اظهار داشت: علی‌رغم اینکه این دولت از لحاظ مسائل مالی در تنگنا قرار دارد، اما توجه ویژه‌ای به محرومان دارد؛ البته حق و شأن این افراد بالاتر از خدمات ارائه شده است، اما جهت فلش حمایتی به درستی به سمت آن‌ها گرفته شده است.

وی با اشاره به اهمیّت مشارکت همه اقشار در سازندگی کشور عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم در این دولت فقر مطلق را ریشه‌کن کنیم؛ اما در هیچ نظامی همه کارها را دولت نکرده است، بلکه باید کارآفرینان و مردم بیایند و مشارکت داشته باشند تا بتوانیم یک جامعه برخوردار داشته باشیم.

جاده آبیک قزوین به چرمشهر تا سه ماه آینده تکمیل می‌شود

فرماندار ورامین در ادامه با بیان اینکه دولت در حوزه راه هزینه‌های بسیاری کرده تصریح کرد: در جاده آبیک قزوین به چرمشهر ورامین که ۱۵۸ کیلومتر و ۴ قطعه است، و در قطعه چهارم قرار داریم ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پول برای آن هزینه شده است، این پروژه سال ۶۴ شروع شده و تا سه ماه دیگر آن را تحویل می‌دهند.

یوسفی سپس با اشاره به مذاکرات انجام شده جهت ساخت بزرگراهی از ورامین به بومهن افزود: اگر این مسئله شکل بگیرد اتفاق بزرگی می‌افتد و بسیاری از استان‌های اطراف هم می‌توانند از این کریدور حمل و نقلی استفاده کنند.

بزرگ‌ترین معضل ورامین، ورودی ری به ورامین است

وی در ادامه عنوان کرد: بزرگ‌ترین معضل ورامین، ورودی ورامین از ری به ورامین است و این مسئله زیبنده دیار ۱۵ خرداد نیست، ما برای ورود باید در پس‌کوچه‌های قرچک راه را پیدا کنیم؛ بنابراین شهرداران و فرمانداران ورامین و قرچک باید هر چه سریع‌تر جلسه‌ای را تشکیل داده و کمربندی جنوبی را کامل کنیم.

فرماندار ورامین در ادامه با اشاره به سایر خدمات دولت در حوزه‌های عمرانی تصریح کرد: ۹۰ درصد جاده‌های روستایی ما بالای ۲۰ خانوار هستند، که در حوزه آب ۱۵۷ میلیارد تومان به عنوان قسط اول انتقال آب از طریق کانال از شهرری به ورامین پرداخت شده است تا این مشکل به زودی برطرف شود، کما اینکه کار نیز در حال انجام است.

یوسفی افزود: برای حل مشکل برق شهرستان نیز اقدامات زیادی انجام شده که یکی از آن‌ها ساخت نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۱۰۰ مگاوات است، همچنین در حوزه گاز هم خدمات خوبی ارائه شده است و همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار ما دارای گاز هستند.

راه استقلال کشور از مسیر روستاها می‌گذرد

وی سپس با بیان اینکه مؤلفه اصلی اقتصاد مقاومتی توسعه روستاها است گفت: راه استقلال این کشور از مسیر روستاها می‌گذرد و همه چیز در کارهای زیربنایی آب و برق شکل نمی‌گیرد، اگر در روستاهای ما اشتغال ایجاد نشود روستایی ما حتی با امکانات فراوان و آب و برق و گاز نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.

فرماندار ورامین در پایان با بیان اینکه کشاورزان ما در این شهرستان سالانه ۳۶۰ هزار تن صیفی‌جات تولید می‌کنند خاطرنشان کرد: باید بتوانیم در تولیدات کشاورزان ارزش افزوده ایجاد کنیم، باید در روستاها درآمدزایی داشته باشیم تا بازگشت معکوس جمعیت به روستاها شکل بگیرد، و باید دولت روی این مسئله کار کند، ما تولیدات فراوانی داریم و باید بستر رونق اقتصادی و ارزش افزوده تولیدات نیز فراهم شود.

کد مطلب: 2099
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری