جاماندگان اربعین در استان تهران حماسه آفریدند
تاریخ انتشار : آبان ۸, ۱۳۹۷ ۸:۲۷ ب.ظ
 
پیاده‌روی بزرگ جاماندگان اربعین حسینی با حضور گسترده مردم متدین در سراسر استان تهران برگزار شد.
 جاماندگان اربعین در استان تهران حماسه آفریدند

به گزارش ندای وارنا؛پیش از ظهر سه شنبه و همزمان با برگزاری راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در کربلای معلی و سراسر کشور، پیاده‌روی بزرگ جاماندگان اربعین حسینی با حضور گسترده مردم متدین استان تهران و هیئت‌های عزاداری  در شهرستان های مختلف این استان برگزار شد.

نمایش عشق به اهل بیت در ورامین/آیت الله محمودی گلپایگانی: باید درس های قیام عاشورا به جوانان منتقل شود

در ورامین، این مراسم معنوی باشکوه، با حضور مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و نوحه خوانی برگزار و مسیر مرکز شهر ورامین تا امامزاده یحیی(ع) کهنه گل را سینه‌زنان طی کرده و هم نوا با زینب کبری(س) به عزاداری پرداختند.

مردم متدین ورامین که در چهل روز گذشته در مساجد، تکایا و حسینیه‌ها برای سرور و سالار شهیدان کربلا عزاداری کرده بودند، امروز نیز با به اوج رساندن عزاداری خود، جلوه‌ای دیگر از عشق و ارادت خود را به اهل‌بیت(ع) به نمایش گذاشتند.

امروز همزمان با تبیین واقعه عظیم عاشورا توسط مداحان اهل‌بیت(ع) مردم هم با برپایی ایستگاه صلواتی، پخش نذورات، خرما و شیر از عزاداران حسینی ورامین پذیرایی کردند.

امام جمعه ورامین در حاشیه این مراسم گفت: پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در این شهرستان، همه‌ ساله با حضور گسترده مردم به‌خصوص جوانان برگزار می‌شود و ترویج روحیه ایمان، شهادت و استکبارستیزی از اهداف برگزاری این مراسم است.

آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی اضافه کرد: باید درس‌ها و عبرت‌های تاریخ‌ساز قیام امام حسین (ع) در برنامه‌های فرهنگی و برپایی محافل و مجالس معنوی به نسل جوان منتقل شود.

ملارد و بهارستان نیز شاهد حضور هزاران نفری جاماندگان اربعین بودند

مراسم پیاده‌روی جاماندگان از اربعین حسینی با حضور جمعی از عزاداران در ملارد نیز برگزار شد و در این مراسم، جاماندگان ملاردی از پیاده‌روی نجف تا کربلا که امسال توفیق زیارت حرم سالار شهیدان امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) نصیبشان نشده بود با شرکت در راهپیمایی، ارادت قلبی خود را به خاندان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) ابراز داشتند.

راهپیمایان در حالی که پرچم‌های یا حسین (ع)، یا ابوالفضل (ع) و یا مهدی (عج) با خود حمل می‌کردند با فریاد لبیک یا حسین (ع) و نوحه‌خوانی یاد و خاطره شهدای کربلا را گرامی داشتند.

قرائت زیارت اربعین، دعای فرج، مداحی و سخنرانی از بخش‌های دیگر این مراسم در ملارد بود.

مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین در بهارستان نیز با شور و شکوه خاصی برگزار شد و این مراسم از دو بخش بوستان و گلستان آغاز شد و شهروندان و مسئولین در قالب پیاده‌روی مسیری را با نواهای عاشورایی مداحان اهل بیت بهارستانی طی کردند و در نهایت در محل‌های از پیش تعیین شده به جهت برگزاری مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) تجمع کردند.

حضور پرشور دسته‌های عزداری اتباع ساکن بهارستان در کنار شهروندان بهارستانی و همچنین کاروان نمادین اسرای عاشورا، از جمله نکات قابل توجه و پررنگ این مراسم بود.

برگزاری پرشور پیاده روی جاماندگان اربعین در فیروزکوه

پیاده‌روی بزرگ جاماندگان اربعین حسینی، با حضور عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) و جاماندگان از پیاده‌روی اربعین در کربلا، در فیروزکوه نیز برگزار شد.

فیروزکوهی ها ضمن برگزاری تعزیه یا شبیه خوانی، دسته‌جات عزاداری در قالب هیئات سینه‌زنی و زنجیرزنی به راه افتاده و به عزاداری پرداختند.

در این مراسم که از ساعت ۱۰ صبح امروز آغاز شده بود، جاماندگان اربعین با طی مسیر ۵ کیلومتری از مسجد شهرک ولی عصر(ع) به سمت امام زاده اسماعیل (ع) عزاداری کردند و یاد واقعه عاشورا و اسرای کربلا  را زنده نگه داشتند، این مراسم همچنین  به صورت همزمان در شهر ارجمند فیروزکوه با پیاده رویی عزاداران حسینی  از مقابل یادمان  مزار شهدا تا  تکیه بزرگ این  شهر  برگزار شد.

در مسیر این راهپیمایی، عاشقان سیدالشهدا(ع) با برپایی ایستگاه‌های صلواتی خودجوش مردمی از زوار و عزاداران اربعین پذیرایی کردند.

هر روز می تواند عاشورا و هر مکانی کربلا باشد

مردم شهرستان شهریار، از همه اقشار  که امروز نتوانسته بودند در مسیر کربلای معلی و در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت کنند، نیز برای نشان دادن ارادت خود به ابا عبدالله الحسین(ع) در راهپیمایی جاماندگان از راهپیمایی اربعین حسینی شرکت کردند.

امام جمعه شهریار در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: عشق به امام حسین(ع) امروز در اقصی نقاط عالم گسترش یافته و همه آزادیخواهان جهان عاشق اباعبدالل(ع) هستند.

حجت‌الاسلام موسی سالمی با اشاره به « کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا » گفت: هر روز می‌تواند عاشورا باشد و هر جایی از زمین می‌تواند کربلایی برای ما شود، کافی است، که عشق و ارادت به مولای رادمردان جهان باشد، تا همیشه کربلایی و عاشورایی باشیم.

اقامه نماز ظهر اربعین در امام زاده جعفر(ع) پیشوا

مردم ولایتمدار و عاشق اهل بیت(ع) در پیشوا که نتوانسته بودند در همایش باشکوه اربعین حسینی در کربلا شرکت کنند، نیز به یاد آن روز در این شهرستان پیاده روی کردند.

این پیاده روی از مسیرهای مختلف آغاز شد و عزادارن حسینی پس از گذراندن کیلومترها پیاده روی به امامزاده جعفر(ع) رسیدند و خدام این زائرین در طول مسیر با برپایی موکب هایی از آن ها پذیرایی کردند.

عزاداران پیشوایی در نهایت، نماز ظهر اربعین را در این امام زاده و به امامت حجت الاسلام روح الله باقری، امام جمعه پیشوا اقامه کردند.

امام جمعه پیشوا در مسیر این حرکت در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: زنده نگه داشتن و عرض ارادت به اهل بیت(ع) از دلایل اهمیت در این همایش بوده است.

حجت الاسلام باقری اضافه کرد: مردم ولایتمدار و متدین پیشوا، هرساله در این حرکت نمادین شرکت می کنند و از این طریق عشق وعلاقه خود به اهل بیت(ع) را به نمایش می گذارند.

در دیگر شهرستان های استان تهران نیز، این مراسم در مسیرهای منتهی به بقاع متبرکه امامزادگان واجب التعظیم این استان برگزار شده است و عزاداران حسینی جاماندگان اربعین پس از پیاده روی تا مسیر رسیدن به بقاع متبرکه در حرم مطهر امامزادگان به اقامه عزای حسینی پرداختند.

منبع :مهر

انتهای پیام/

کد مطلب: 5081
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری