جشنواره روستایی طرح تکام با هدف کار آفرینی در پاکدشت برپا شد
تاریخ انتشار : آذر ۲۹, ۱۴۰۲ ۷:۰۲ ب.ظ
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: اولین جشنواره روستایی طرح تکام در دهستان فیلستان پاکدشت با هدف توانمندسازی و کارآفرینی مشاغل خانگی برپا شد.
 جشنواره روستایی طرح تکام با هدف کار آفرینی در پاکدشت برپا شد

به گزارش ندای وارنا؛ محمد علی مهری روز چهار شنبه در حاشیه این مراسم اظهار داشت: این طرح که در کشور با مدیریت شخص وزیر کشور در حال اجرا است تولیدات خانگی روستاییان را به نمایش گذاشته و ظرفیت خوبی را برای توانمندسازی و کارآفرینی آنان برای معرفی به جامعه فراهم می سازد.

وی افزود: در عرصه مشاغل خانگی، کشاورزی و صنایع دستی اقدامات خوبی صورت گرفته است که امیدواریم با حمایت از این افراد شاهد شکوفایی اینگونه مشاغل باشیم.

علی مهری خاطرنشان کرد: در حوزه مشاغل خانگی و صنایع دستی از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۲ که هفته گذشته ابلاغ شد، تفاهماتی با دستگاه های حمایتی صورت گرفت و قرار شد وام هایی با سود چهار درصد و بازپرداخت هفت ساله در اختیار واحدهای کوچک مستقر در روستاها قرار داده شود.

اینگونه نمایشگاهها ظرفیت و تواناییهای مردم را به فعلیت می رساند

جشنواره روستایی طرح تکام با هدف کار آفرینی در پاکدشت برپا شد+فیلم

امام جمعه شهرستان پاکدشت گفت: این نمایشگاه با هدف به ظرفیت و فعلیت رساندن توانایی های خود مردم، توانمندسازی مردم و حمایت از مشاغل خانگی و کسانی که در خانه و منزل خودشان فعالیت های اقتصادی انجام می دهند، برگزار شده است.

وی افزود: این مشاغل خانگی و کارگاه ها توسط مسئولین عزیز حمایت می شوند. در این نمایشگاه غرفه های بسیار خوب و متنوعی بود، و برای همگان مشخص شد که ظرفیت های ارزشمندی در شهرستان پاکدشت وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار بر ظرفیت ها و شاخصه های این شهرستان تاکید کرد: پاکدشت پایتخت گل و گیاه است و هم در عرصه چرم و صنایع دستی، و تولید چشم گیری را به عرصه ظهور گذاشته است. این مشاغل خانگی و کارگاه ها حمایت شدند و تسهیلات حمایتی در اختیار عزیزان قرار می گیرد تا بتوانند این ظرفیت را تدوام و توسعه دهند.

قصد داریم تولید را در روستا رونق بدهیم

جشنواره روستایی طرح تکام با هدف کار آفرینی در پاکدشت برپا شد+فیلم

بخشدار مرکزی شهرستان پاکدشت گفت: این نمایشگاه با گرد هم آوردن کار آفرینان سطح دهستان فیلستان و توانمندسازی این دوستان قصد دارد، تولید را در روستا رونق بدهد و نه تنها کمک دوستان تولید کننده و کار آفرین باشد بلکه دیگران را به کار آفرینی تشویق کند.

سعید فکری اظهار داشت: کمتر از دو روز برای مهیا کردن این نمایشگاه زمان داشتیم. غرفه های مختلفی در نمایشگاه راه اندازی شده که همه این تولیدات از دل روستا است و مردم روستا به این تولیدات اشتغال دارند.

وی افزود: در این نمایشگاه از تولیدکنندگان گل و گیاهی که صادر کننده گل و گیاه هستند، تا کسانی که مشاغل خانگی دارند و برای درآمد شخصی فعالیت می کنند، حضور دارند.

بخشدار مرکزی شهرستان پاکدشت خاطرنشان کرد: نمایشگاه توانمندسازی و کار آفرینی مردم پایه باعث بروز و ظهور این حرفه ها می شود و توانمندی های روستایی به نمایش گذاشته می شود.

شهرستان پاکدشت با دو بخش مرکزی و شریف‌آباد و با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران و در مسیر محور امام رضا(ع) واقع شده است.

منبع: ایرنا

کد مطلب: 15047
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری