جشن روزه اولی‌های پیشوا در صحن آستان امامزاده جعفر(ع) برگزار شد
تاریخ انتشار : فروردین ۲۰, ۱۴۰۲ ۷:۰۸ ب.ظ
 
همزمان با ایام ماه مبارک رمضان، جشن بزرگ دانش‌آموزان روزه اولی شهرهای پیشوا و جوادآباد شامگاه شنبه در صحن مطهر امامزاده جعفربن موسی الکاظم(ع) فرزند بلافصل امام هفتم شیعیان جهان برگزار شد.
 جشن روزه اولی‌های پیشوا در صحن آستان امامزاده جعفر(ع) برگزار شد

به گزارش ندای وارنا؛ در این جشن که با حضور ۲۰۰ نفر از دانش‌آموزان دختر روزه اولی شهرهای پیشوا و جوادآباد برگزار شد، دانش آموزان ضمن شرکت در برنامه‌های متعدد فرهنگی، نماز جماعت را به امامت حجت الاسلام حیدری مدیر حوزه علمیه پیشوا اقامه کرده و روز خود را در کنار سایر همسالان خود افطار کردند.

دانش آموزان دختر روزه اولی با چادرهای سفید خود در این مراسم معنوی شرکت کردند تا ثابت کنند در راه انجام وظایف دینی و تکالیف شرعی، حفظ حجاب و عفاف از اولویت آنان است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان پیشوا در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: جشن روزه اولی‌های شهرهای پیشوا و جوادآباد با هدف تکریم و پاسداشت کسانی است که با عمل به تکالیف شرعی، خود به مهمترین عامل برای ترویج فرهنگ دینی در جامعه تبدیل شده‌اند.

سعید تاجیک افزود: تمامی فعالیت‌های آموزشی در مدارس زمانی می‌تواند به اثربخشی مطلوب برسد که فعالیت‌های تربیتی از جمله عمل به تکالیف دینی از سوی دانش‌آموزان به درستی مورد توجه قرار گیرد تا تعلیم و تربیت به عنوان دو بال بتواند فرزندان و آینده سازان ایران اسلامی را به اوج و تعالی برساند.

وی تصریح کرد: امروز دختران خردسال با حضور معنوی خود در این مراسم با شکوه ثابت کردند که در سایه عمل به تکالیف دینی تمامی توطئه دشمنان را خنثی کرده و جایگاه والای خود را به درستی درک کرده‌اند.

تاجیک گفت: برگزاری جشن روزه اولی‌ها یکی از مهمترین فعالیت‌ها برای ایجاد شور و نشاط بین دانش‌آموزان و ترغیب و تشویق آنان در عمل به تکالیف دینی است و موجب می‌شود تا عمل به فرایض دینی در قلب و جان آنان نهادینه شود و جامعه از اثرات مطلوب آن برخوردار شود.

شهرستان پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

کد مطلب: 12851
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری