جلسه ستاد پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان قرچک برگزار شد
تاریخ انتشار : آذر ۲۰, ۱۴۰۲ ۲:۳۳ ب.ظ
 
سید محمد خلیلی سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان قرچک از برگزاری سومین جلسه ستاد پیشگیری و مبارزه با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با حضور معاونت برنامه‌ریزی و هماهنگی فرمانداری و روسای ادارات مرتبط در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان خبر داد.
 جلسه ستاد پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان قرچک برگزار شد

به گزارش ندای وارنا؛ خلیلی سرپرست اداره  در این جلسه ضمن بیان آخرین وضعیت این بیماری در جهان و منطقه، گزارش کاملی از تمهیدات و اقدامات اداره دامپزشکی شهرستان در افزایش امنیت زیستی و پیشگیری و مقابله با این بیماری ارائه کرد.

سرپرست اداره دامپزشکی با بیان اینکه همکاری دستگاه‌های مسئول با این اداره در جهت پیشگیری و کنترل این بیماری بسیار راهگشا خواهد بود، گفت: جلوگیری از تماس پرندگان مهاجر با طیور بومی، کنترل تردد خودروهای حامل طیور زنده و جمع آوری پرنده فروشی‌های غیر مجاز و دوره گرد از مهمترین اقدامات در پیشگیری از بروز این بیماری به شمار می‌رود.

دکتر خلیلی در پایان ابراز امیدواری کرد تا با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و ذی‌ربط در ستاد آنفلوانزای شهرستان بتوان از رخداد این بیماری در سطح منطقه پیشگیری و از بروز خسارات غیر قابل جبران به سلامت عمومی و صنعت طیور کشور جلوگیری بعمل آورد.

منبع: روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان قرچک

کد مطلب: 14985
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری