جمع‌آوری و جلوگیری از فعالیت ۲ واحد آلاینده در شهرستان ری
تاریخ انتشار : اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۲ ۲:۵۸ ب.ظ
 
مشاور مدیرکل و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری، از جمع آوری یک واحد آلاینده ذوب قیر و پلمب یک واحد بازیافت ضایعات در شهرستان ری خبر داد.
 جمع‌آوری و جلوگیری از فعالیت ۲ واحد آلاینده  در شهرستان ری

به گزارش ندای وارنا؛ محمد رستگاری به خبرنگاران گفت: بر اساس شکایت های متعدد مردمی از یک واحد تولیدی قیر در بخش کهریزک، کارشناسان این اداره ضمن بازدید از این واحد و محرز شدن آلودگی زیست محیطی و عدم دریافت مجوزهای زیست محیطی برای صدور پروانه بهره برداری نقایص موجود را به مسئولآن واحد گوشزد کردند.
وی با بیان اینکه متاسفانه هیچ گونه اقدامی از سوی متصدی این واحد تولیدی انجام نشد، اظهار داشت: پس از ابلاغ اخطاریه زیست محیطی و معرفی به مرجع قضایی، واحد مذکور به طور کامل جمع آوری و متصدی مربوطه به دلیل‌ تهدید علیه بهداشت عمومی به حبس محکوم شد.
رستگاری با اشاره به برخورد قاطع و جدی با واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی آلاینده شهرستان، خاطرنشان کرد: آلاینده های زیست محیطی سلامت عمومی جامعه را به مخاطره می اندازد، از این رو اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری تمامی تلاش خود را برای رفع این معضلات به کار خواهد برد.
وی یادآور شد: همچنین با توجه به شناسایی یک واحد آلاینده تفکیک ضایعات در بخش کهریزک نیز با اخذ دستور قضایی از ادامه فعالیت واحد یاد شده جلوگیری به عمل آمد.

اجرای پویش جمع آوری زباله و پسماند از حاشیه راه و رودخانه ها در پیشوا

جمع‌آوری و جلوگیری از فعالیت ۲ واحد آلاینده  در شهرستان ری

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پیشوا از آغاز پویش جمع آوری زباله و پسماندها از حاشیه راه و رودخانه ها خبر داد.
علیرضا فاضلی ثانی با اعلام این خبر گفت: در هفته اول برنامه اجرایی جمع آوری انواع پسماندها از حاشیه راه ها و رودخانه ها، نخاله های ساختمانی موجود در حاشیه ورودی شهر جلیل آباد با حضور پرسنل این اداره و همچنین شهردار و پرسنل شهرداری جمع آوری و پاکسازی شد.
وی با اشاره به برنامه زمان بندی اجرای پویش پاکسازی زباله ها و پسماندها، اظهار داشت: در هفته اول این پویش طی هماهنگی با شهرداری جلیل آباد، پاکسازی مسیرها و حاشیه شهر از وجود نخاله ها طی چند مرحله انجام شد و در هفته آینده طرح پاکسازی با همکاری شهرداری پیشوا در حاشیه شهر اجرا خواهد شد.
پویش مردمی بی زباله از ۷ اردیبهشت ماه با پاکسازی حاشیه مسیر رودخانه جاجرود از سد لتیان تا سد ماملو آغاز شد و این پویش بر اساس برنامه زمان بندی شده تا پایان شهریور ماه در دیگر مناطق مختلف استان تهران ادامه خواهد داشت.

کد مطلب: 13286
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری