جمع آوری ۵ هزار نمونه از DNA مجرمان با سابقه تهران در بانک ژنتیک
تاریخ انتشار : مهر ۲۵, ۱۳۹۷ ۱:۵۳ ب.ظ
 
کل پزشکی قانونی استان تهران گفت: ۵ هزار نمونه از « دی. ان. ای» مجرمان با سابقه تهران در بانک ژنتیک پزشکی قانونی وجود دارد.
 جمع آوری ۵ هزار نمونه از DNA مجرمان با سابقه تهران در بانک ژنتیک

به گزارش ندای وارنا؛مسعود قادی پاشا شامگاه سه شنبه در مراسم بازدید استاندار تهران، از مرکز پزشکی قانونی کهریزک طی سخنانی گفت: شناسایی هویت مقتول و یا قاتل در صحنه جرم با تطبیق آثار به جا مانده از آنها از طریق « دی. ان. ای» در مرکز پزشکی قانونی کهریزک انجام می شود و با بهره مندی از دستگاه ها و تجهیزات دقیق قابلیت شناسایی هر اثری در صحنه جرایم در این مرکز وجود دارد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران با بیان اینکه ۵ هزار نمونه از « دی. ان. ای» مجرمان سابقه دار در بانک ژنتیک این مرکز وجود دارد، گفت: در جرایم مختلف آثار صحنه جرم با « دی. ان. ای» بانک ژنتیک مجرمان با سابقه تطبیق داده می شود و در بسیاری از موارد مجرمان قابل شناسایی هستند و پاسخ درخواست قاضی در این موارد طی ۴۸ ساعت داده می شود.

وی گفت: تامین امکانات مرکز پزشکی قانونی نیاز اساسی است  زیرا در تعیین نتیجه بسیاری از پرونده های قضایی اثر گذار است و اینکه تکلیف پرونده های قضایی با ارسال سریع نتایج درخواست قضات از مرکز تعیین می شود برای ما بسیار ارزشمند است.

منبع :مهر

انتهای پیام/

کد مطلب: 4618
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری