شهردار پیشوا:
جنگل نگین سبز پیشواست، حفاظت از آن نیازمند نگاه همگانی
تاریخ انتشار : خرداد ۱۹, ۱۳۹۹ ۷:۴۰ ب.ظ
 
حبیبی شهردار پیشوا از تمام شهروندان خواست تا در حفظ و حراست از جنگل های پیشوا کوشا و دیده بان شهرداری باشند
 جنگل نگین سبز پیشواست، حفاظت از آن نیازمند نگاه همگانی

به گزارش ندای وارنا؛ غلامرضا حبیبی شهردار پیشوا از شهروندان، گردشگران و مسافران خواست تا در حفظ و حراست از جنگل کوشا باشند .

حبیبی در ادامه نگین سبز استان را نماد همدلی شهروندان و مردم شهرستان پیشوا دانست و اظهار کرد: پیشوایی ها خوب به خاطر دارند که در سالیان نه چندان دور شهروندان پیشوا دست در دست هم در کنار هم با حداقل امکانات درخت کاشتند و هرکسی به نوبه خود در شکل گیری جنگل سهیم بودند.

وی افزود: مجموعه شهرداری پیشوا به عنوان متولی جنگل در خط مقدم حفظ ، نگهداری توسعه ، ارتقا سرانه های عمومی و آتش سوزی بوده و به طور جدی پیگیر اقدامات احیا و پیشگیرانه از این میراث گذشتگان است.

غلامرضا حبیبی بیان کرد: با توجه به بارش های مناسب اخیر و اصلاح آبیاری و اقدامات موثر فضای سبز شهرداری، پوشش گیاهی خوبی که عرصه های مختلف جنگل را داشته ایم، ولی در پی گرم شدن هوا ضریب خطر آتش سوزی در این عرصه ها افزایش یافته است که ضروریت آمادگی کامل نیروهای آتش نشانی با تدابیر لازم در قالب اقدامات حفاظتی و پیشگیرانه به منظور واکنش سریع و به هنگام با تجهیزات و امکانات موجود به حال آماده باش در آمده اند تا در هنگام وقوع آتش سوزی های احتمالی به سرعت وارد عمل شوند.

وی ادامه داد: در روزهای اولیه فصل گرما تا کنون سه مرتبه جنگل پیشوا به دلایل مختلفی دچار حریق شده است و تعامل و همکاری نهاد ها و شهروندان در امر پیشگیری از آتش سوزی در عرصه های مختلف جنگل بسیار مهم و ضروری است و از عموم شهروندان به عنوان بازوهای پرتوان شهرداری درخواست داریم در حفظ و نگهداری به صورت دیده بان شهرداری عمل کنند.

شهردار پیشوا در ادامه ضمن تاکید مجدد همکاری شهروندان در حفظ و حراست جنگل، عنوان کرد: از آن جایی که جنگل پیشوا به عنوان نگین سبز استان متعلق به پیشوایی هاست، شهروندان هنگام مراجعه به جنگل تمام نکات ایمنی را رعایت نموده و با پرهیز از روشن کردن آتش و جلوگیری از بازی های پر خطر کودکان در جنگل، درصورت مشاهده هرگونه آتش سوزی فوراً مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۲۵ سازمان آتش نشانی شهرداری پیشوا از اطلاع دهند.

وی افزود: آتش سوزی های اخیر جنگل بر اساس بررسی های به عمل آمده سازمان آتش نشانی، ۹۵درصد علل وقوع این گونه آتش سوزی ها عامل انسانی است که این موضوع فرهنگ حفظ و حراست همگانی جنگل بایستی بسیار جدی گرفته شود .

 

کد مطلب: 8534
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری