حرکت کاروان جاماندگان اربعین حسینی کهریزک در مسیر حرم تا حرم
تاریخ انتشار : آبان ۷, ۱۳۹۷ ۴:۳۸ ب.ظ
 
شهردار کهریزک از میزبانی و حرکت کاروان راهپیمایی جاماندگان حسینی کهریزک در مسیر حرم تا حرم خبر داد.
 حرکت کاروان جاماندگان اربعین حسینی کهریزک در مسیر حرم تا حرم

به گزارش ندای وارنا؛اسماعیل نعمت زاده پیش از ظهر دوشنبه با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال نیز پیرو سنت سال های گذشته، کاروان جاماندگان اربعین حسینی از آستان امامزاده ابراهیم و اسماعیل(ع) کهریزک، پیاده به تجمع بزرگ و خودجوش آستان حضرت عبدالعظیم(ع) می پیوندند به همین منظور شهرداری کهریزک به عنوان متولی شهر، تمامی تدابیر و اقدامات لازم درخصوص میزبانی و ارائه خدمات به کاروان پیاده روی را پیش بینی کرده است.

وی افزود: براساس هماهنگی‌های انجام شده در ستاد برگزاری اربعین شهرداری کهریزک، موکب بزرگ اربعین مقابل ساختمان شورای اسلامی شهر کهریزک برپا شده است که از ابتدای صبح روز اربعین پذیرایی از کاروان جاماندگان اربعین را که از این مسیر عبور می کنند را برعهده دارند.

نعمت زاده در در ادامه گفت: به مناسبت روز اربعین ۳ هزار بسته پذیرایی توسط شهرداری کهریزک آماده سازی شده است که در بین زائران توزیع می شود.

شهردار کهریزک این راهپیمایی عظیم را بزرگترین همایش خودجوش مذهبی در ایران و کشورهای مسلمان دانست و گفت: مجموعه مدیریت شهرداری در راستای اجرای وظایف ستاد برگزاری اربعین و براساس ارادت ویژه به ائمه و زائران راهپیمایی جاماندگان اربعین از هیچ تلاش و کوششی جهت ارائه خدمات به این عزیزان کوتاهی نکرده است و اقدامات این مجموعه در قالب سه مرحله در محدوده شهرکهریزک اجرا شده است که مرحله اول یک هفته قبل از فرا رسیدن اربعین در قالب نصب بنرهای تسلیت و اطلاع رسانی از زمان و مکان شروع پیاده روی در نقاط مختلف شهر جهت آگاه سازی شهروندان انجام شده است.

بخش دوم شامل ارائه خدمات به اهالی شهر در زمان شروع پیاده روی است و مرحله سوم نیز پیش بینی تدابیر خدماتی و ترافیکی پس از اتمام پیاده روی به زائران جهت  بازگشت آنها از حرم حضرت عبدالعظیم(ع) به سمت شهر کهریزک است.

نعمت زاده خاطرنشان کرد: به منظور افزایش رفاه حال شهروندان و کاهش بارترافیکی مناطق اطراف حرم وسایل نقلیه عمومی در ضلع شرق و جنوب حرم جانمایی شده است که باتوجه به اطلاع رسانی های انجام شده به شهروندان پس از اتمام مراسم به طور رایگان زائران را به کهریزک بازمی‌گردانند.

شهردار کهریزک درپایان اظهار داشت: درحال حاضر تمامی اقدامات مورد نیاز جهت ارائه خدمات فیزیکی و فرهنگی به زائران و اجرای تدابیر لازم جهت افزایش امنیت و آسایش شهروندان در طول مسیر پیاده روی از سوی شهرداری کهریزک پیش بینی شده است و اهالی شهر کهریزک می توانند در کنار سایر کاروان های جاماندگان اربعین مسیر حرم تا حرم را به یاد کاروان سید و سالار شهیدان طی کنند.

منبع :مهر

انتهای پیام/

کد مطلب: 5042
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری