حرکت کاروان جاماندگان کربلا قرچک با حضور صد ها هزار نفر به حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برگزارشد
تاریخ انتشار : آبان ۹, ۱۳۹۷ ۱:۳۶ ب.ظ
 
راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی از ساعت ۶ صبح با حضور پرشور آحاد مردم شهرستان قرچک آغاز شد و عزاداران پس از طی مسیر همزمان با اذان ظهر به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) خواهند رسید.
 حرکت کاروان جاماندگان کربلا قرچک با حضور صد ها هزار نفر به حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برگزارشد

به گزارش ندای وارنا؛حرکت کاروان جاماندگان کربلا صبح امروز از مسجد جامع شهرستان قرچک با پیاده روی مردم مومن و ولایتمدار، عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) عازم حرم حرم حضرت عبدالعظیم(ع) شدند.

بیش از صدها هزار نفر جمعیت از شهرستان قرچک به سمت قبله استان تهران حرم حضرت عبدالعظیم(ع) پیاده روی میکنند، تا به دشمن نشان دهند که هنوز فرهنگ عاشورای زنده است.
ایستگاه صلواتی در طول مسیر برای پذیرایی از عزاداران برپا شده است و برای افرادی که نمی توانند ادامه مسیر دهند و نیز برای بازگشت زائران اتوبوس ها فراهم شده است، نیروها ی نظامی و انتظامی در طول مسیر امنیت زائران را فراهم کرده اند و نیروهای آتش نشانی و امداد به صورت آماده باش خدمات را به زائران ارائه می دهند.


کاروان عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) شهرستان ورامین بعد از پیوستند به زائران شهرستان قرچک با عنوان جاماندگان کربلای حسینی با پای پیاده همراه هم عازم حرم حضرت عبدالعظیم(ع) شدند.

امام جمعه شهرستان قرچک درحاشیه این راهپیمایی اظهار داشت: اربعین یک روز مهم در تاریخ اسلام است که علاوه بر پیام همدلی و وحدت مسلمان جهان دارای پیام سیاسی است.
وی افزود: دشمن هر روز با تو طئه های جدید در تلاش است تا مسلمانان را از بین ببرد، اما با برپای پرچم امام حسین(ع) همه آن توطئه ها حنثی می شود.


وی گفت: این پیاده روی جاماندگان کربلا مشت محکمی است که به دهان دشمنان اسلام زده می شود، تا بدانند که اسلام با فرهنگ عاشورای زنده است.
سرگرد غلامرضا نجفی جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پانزده خرداد شهرستان قرچک در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: راهپیمایی اربعین یک حرکت مردمی است و مردم با حضور پرشکوه در این مراسم معنوی چشم دشمنان را گور می‌کنند.
وی گفت: دوستداران اهل‌بیت با حضور در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) عشق و ارادت خود را به سیدو سالار شهیدان نشان می‌دهند و حماسه‌ای بزرگ را خلق می‌کنند.


نجفی در پایان افزود: راهپیمایی اربعین حسینی خنثی‌کننده تمام توطئه‌های دشمنان است و شکوه این مراسم ترس و وحشت را بر دل مستکبران جهان می‌اندازد.
گفتنی است، حضرت عبدالعظیم(ع) از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی(ع) است و در مدّت ۷۹ سال عمر با برکت خود با دوران امامت چهار امام معصوم یعنی امام موسی کاظم(ع)، امام رضا(ع)، امام محمّدتقی(ع) و امام علیّ النّقی(ع) مقارن بوده و احادیث فراوانی از آنان روایت کرده است.


منزلت حضرت عبدالعظیم(ع) به حدی است که امام هادی(ع) به یکی از اهالی ری می فرمایند: «اگر قبر عبدالعظیم(ع) را که در نزد شماست زیارت می کردی مانند کسی بودی که امام حسین(ع) را در کربلا زیارت کرده است».

منبع :قرچک آنلاین

انتهای پیا/

کد مطلب: 5108
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری