مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران:
خاک برداری فاز دوم شهرک صنعتی قرچک آغازشده است/ آلاینده بودن واحد های این شهرک را تکذیب میکنم
تاریخ انتشار : مهر ۹, ۱۳۹۷ ۱:۳۵ ب.ظ
 
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: فاز اول این شهرک به مساحت ۲۱۰هکتار عملیاتی شده است و امیدواریم تا آخر سال انتقال گاز شهرک را به اتمام برسانیم.
 خاک برداری فاز دوم شهرک صنعتی قرچک آغازشده است/ آلاینده بودن واحد های این شهرک را تکذیب میکنم

به گزارش ندای وارنا؛شاهپور قنبری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران، در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت شهرک صنعتی قرچک و واحدهای صنعتی این شهرک اظهار داشت: شهرک صنعتی قرچک یکی از شهرک‌هایی است که با اقبال خوبی روبرو شده است و استقبال از شهرک صنعتی بسیار خوب است و روند پیشرفت این شهرک در استان تهران چشمگیر بوده است.

وی در خصوص شایعاتی مبنی بر آلاینده بودن بعضی از واحدهای صنعتی این شهرک گفت: این موضوع را به جد تکذیب می‌کنم، چون هنوز واحدی در این شهرک راه‌اندازی نشده است و هر چه فعال است تولیدی و صنفی است و  هیچ آلایندگی‌ خاصی ندارند.

قنبری افزود: در خصوص فاز دوم هم، استارت خاک‌برداری زده‌ شده است. در فاز ۲ ما معارض نداریم اما شهرک قرچک، در بعضی جاها به‌صورت جزیره‌ای خریداری‌شده‌اند و متصل نیستند و روی برخی از قسمت‌ها که در فاز ۳ و۴ هستند یک سری مباحث تملکی و حقوقی دارند که مرحله‌ به‌ مرحله حل خواهند شد و در کل مشکل خاصی مانند فاز یک ندارد.

قنبری بیان داشت: بر اساس زون بندی و جانمایی که در شهرک صورت گرفته است همه صنوف را پذیرا هستیم و محدودیتی هم در خصوص صنعتگران  نداریم و از کارخانه‌ای که ۲ پرسنل داشته باشد صنایع خرد و کوچک و متوسط را می‌پذیریم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران تصریح کرد: انتقال هم به این صورت است که هرکدام از فعالان اقتصادی که جواز مرتبط با رشته‌ی تولیدی خود را داشته باشند، چه جواز صنعتی و چه پروانه انتقالی میتوانند درخواست دهند و به فراخور میزان زمینی که در جواز یا پروانه است، زمین جانمایی می‌شود و از شهرک زمین را تحویل می‌گیرند.

قنبری تأکید کرد: عمدتاً واحدهای صنعتی این شهرک تولیدی هستند که پسابشان انسانی است که قاعدتاً با روش چاه جذبی، می‌شود دفعشان کرد و هیچ مشکلی هم ندارد.

وی گفت:  تنها واحدی که فعلاً یک مقدار پساب خارج از استاندارد محیط پذیرنده دارد، دارای تصفیه خانه ای است که با هزینه بسیار بالا ساخته شده است و پساب این واحد تصفیه می‌شود. شهرک صنعتی قرچک هنوز به مرحله‌ای نرسیده است که آلاینده داشته باشد و یا تصفیه‌خانه داشته باشد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های  صنعتی استان تهران خاطرنشان کرد: برای تصفیه‌خانه شهرک‌های صنعتی ۳ شرط لازم است حداقل آن این است که ۱۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز پساب باشد. ما هنوز ۴۰ واحد در این شهرک به بهره‌برداری رسانده‌ایم و پساب آن‌ها تا  حدی نیست که تصفیه‌خانه شهرک را افتتاح کنیم .

وی در خاتمه گفت: مساحت شهرک بیش از ۷۰۰ هکتار است که فاز اول این شهرک به مساحت ۲۱۰هکتار عملیاتی شده است که عمدتاً قراردادهای صنفی تولیدی از صنوف پوشاک، خشکبار و کفاشان دست‌دوز در این شهرک مستقر شدند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران در خصوص وضعیت این شهرک افزود:  شرکت گاز تا ورودی شهرک، گاز را منتقل می‌کند اما روند پروژه به علت یکسری نوسانات اقتصادی و ارزی در تأمین مواد اولیه، هم پیمانکار شهرک و هم پیمانکار شرکت گاز به مشکل برخورده‌اند. در جلسه‌ای که با محمدحسین مقیمی استاندار تهران داشتیم این مسئله طرح موضوع شد و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت این موضوع  حل خواهد شد و امیدواریم تا آخر سال انتقال گاز شهرک را به اتمام برسانیم.

منبع : فارس

انتهای پیام/

کد مطلب: 4188
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری